torsdag 1 december 2011

Min Nya Tid är på ingång! Äntligen! Redan?

Ja, mina vänner, jag är i min mörka grotta och förbereder min magiska soppa ; ). Jag jobbar så fort jag kan - trots den tröga energin just nu - för att kunna ha mina två bloggar klara senast i januari. Det är mycket att göra! Många riktigt bra texter att skriva, tekniska sakerv att förstå och integrera på bloggarna. Jag är inget teknikgeni direkt men fortsätter att håll fokus. Fokus på mina mål och visioner.

Fler roliga projekt!

Sen dyker andra jättespännande projekt upp, som t ex Leonies Creative Goddess e-course. En kurs för att väcka till liv min ganska insomnade kreativitet under 6 veckor. Kul! Hur ska jag hinna? Jaa, jag hinner ju på något sätt tömma diskmaskinen och tvätta enorma tvättberg så varför inte? Ha, ha : ).

Förutom att jag får en ursäkt att hänga inne på forumet och prata med en massa andra jätteinpirerande kvinnor så utlovar Leonie även detta:
Precis vad jag behöver. Det känns att vi går mot mörkare tider och jag försöker följa min inre rytm. Jag vill komma vidare med mina bloggprojekt men jag avsätter tid till specifika delar för att sedan vila, dricka té, gå promenader med mina barn. Det låter inte så märkvärdigt men jag inser precis nu när jag skriver detta att jag äntligen har lärt mig.

Att lyssna på min inre rytm och följa den. Att följa tidens cykler. Att leva i samklang och i fas med energin jag befinner mig i. Att vara snäll och varsam med mig själv. Det har tagit tid men det känns så självklart nu.

Vi ska inte alls springa fortare och göra mer nu. Inte alls. Vår kroppar och själar ber oss sakta ner. Stanna upp. Andas djupt. Samla vår kraft i stället för att sprida ut den. Det är årets mörkaste tid fram till den 21 december. Sedan kommer ljuset tillbaka igen. Då först får vi kraften och impulsen att gå vidare. Att göra.

Så jag tar det så lugnt jag kan. Och tar små steg mot mina stora mål. Och efter vintersolståndet kan jag öka tempot. Först då är det dags. Hur känner ni er nu? Vilken fas befinner ni er i?

Varma kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!