lördag 29 oktober 2011

Starka energier denna veckan

Jaa, var ska jag börja... Denna veckan har verkligen varit intensiv. Svartmåne, nymåne och så slutet på Mayakalendern i går. Ingen tid att ha tråkigt direkt. Jag har varit speedad, lättretlig och haft mycket energi och varit jättetrött i början av veckan. I onsdags tog jag en paus och satte mig i skogen i solskenet för att kanalisera Kärleksbrevet. Det var den enda soliga dagen på hela veckan och jag var så lugn, så tacksam för den tid jag fick och kanaliseringen var ljuvlig. En paus mitt i vardagen för mig själv. Och för er som läser det. Lycka!

Utrensning
Torsdag morgon vaknade jag med huvudvärk och den har inte släpp än. Den var uthärdlig i torsdags men igår var jag jättesjuk. Jag får migrän lite då och då och ibland håller det i sig i flera dagar. Jag mådde illa och hade sprängande huvudvär hela dagen. Samma sag som Mayakalendern tog slut. Intressant. Det kändes som en stor utrensning. Ut med det gamla och in med det nya. En ram med gamla foton på mig och min man ramlade ner i går när jag låg i sängen. Slut på det gamla och verkligen dags att hänga upp det nya vi gått in i.

Nu sitter jag här helt matt och trött i kroppen. Och väntar på att få sova färdigt och må bra igen. Har ni några bra tips på hur jag får bort min migrän? Har hört att det är kopplat till levern. Har testat flera sorters eteriska oljor men inget hjälper. Dags för en riktig kroppslig utrensning kanske. Sluta med kaffe och socker kanske.

Jag önskar dig en skön helg!

Kramar, Karina

3 kommentarer:

  1. Tycks vara många som nu känt trötthet, huvudvärk, migrän el dyl. Själv var jag helt däckad, av trötthet, i torsdags, sen har det långsamt släppt.
    Själv har jag aldrig haft migrän, min dotter har dock haft nåt tendens o ett par rejäla anfall. Antroposoferna betonar att få ner energin (det här kanske du redan känner till), därför är fotbad bra (gärna med senapspulver). Fotmassage förstås. Ja, vet inte om det är till nån hjälp...Själv tror jag att det alltid är gott att jorda sig i fötterna o så. Märker att jag själv behöver det, av andra orsaker, o att det gör gott.
    Sluta med kaffe o särskilt socker är förstås very good...kram o tack för månadsbrevet.

    SvaraRadera
  2. Håller med här, eller, har också känt av intensiteten!

    Ang. migrän. Har haft riktigt svåra nyligen, men det bästa som har hjälpt direkt är: låta läget vara som det är och inte gå in och vilja ändra om det. Då går det bort på en gång igen, för jag blir "hel" inombords och i fred.

    Jag brukar arbeta aktivt för att tillåta det som sker inom mig, tankar och så vidare, och jorda, som Maria sa. Men mest: acceptera läget... som det är. Tillåta att vara där jag är nu, även om det är svårt.

    Läste något tips om kaffe+choklad, men det kanske inte är så nyttigt...

    Men såklart är varje sjukdom individuell, så mina tips kanske inte stämmer överens med vad du behöver. :)

    Hoppas du finner din väg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Maria: Ja, jag verkar inte vara ensam om att känna så. Tack för tipsen om fotbad! Det hade jag inte alls tänkt på men har hört det tidigare när jag var jätteförkyld. Testar nästa gång... Ja, socker och kaffe var det. Svårt...

    Ingrid: Bra att släppa taget tror jag också. Har mest tendens att streta emot ; ). Ska testa det med.

    TACK för att ni skrev!

    Kramar, Karina

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!