lördag 8 oktober 2011

Massor av energi!

Igår hade jag världens utekväll! Vi hade barnvakt och jag skulle se två konserter, bl a ett band som min man jobbar med. De heter Wakkan Tribu och är punkrockare. Okej, inte riktigt min vanliga musikstil men WOW vad de är duktiga. Musiken är så intensiv och känns lite som ett knytnävsslag i magen. Fast på ett häftigt sätt. Deras musik riktigt vibrerar av liv och jag gick helt in i den. Sedan dansade jag (hoppade upp och ner ; ) som en galning och det var så roligt!

Här kan du lyssna pa dem: http://www.myspace.com/wakkantribu

Jag kände mig som när jag var student och dansade till Nirvana och annan grungemusik. Vi studsade upp och ner och hoppade in i varann. Sedan gick jag lyckligt hem genom natten fulla av blåmärken på armar och ben. Härligt!

Det är inte så att jag gillar att göra mig illa men mitt i allt det fina och andliga älskar jag att släppa loss och ryckas med i intensiv musik som är full av liv. Inte bara på ett polerat och fint sätt utan rå, skitig rock. Jättekul att studsa runt med en massa punkare och hippies med dreadlocks!

Jag tycker att det är så viktigt att umgås med alla typer av människor och blanda upp grupperna. För mig är det viktigt i alla fall. Visst är det jättekul att prata med människor som tänker som jag men gud vad det är uppfriskande och spännande att även möta människor som är jätteolika mig själv. Utan att döma. Utan att behöva övertyga varandra att vi har rätt. Bara mötas som människor. Det är Livet det!

Jag är nu full av energi - trots lite sömn - och känner mig stärkt i mina livsval. Att vara den jag är fullt ut. Som Wakkan Tribu som skriker ut deras budskap och det de står för på en scen. Utan att be om ursäkt. Utan att göra sig mindre än de är. I sin fulla kraft.

Tack!

Jag önskar dig en skön helg! Nu laddar jag inför en danskväll till, hi, hi. Ikväll blir det orientalisk, afrikansk och annan härlig musik med fina och andliga vänner. I en ljus och vacker lokal. Helt andra energier men kanske ändå inte...

Varma kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!