onsdag 12 oktober 2011

Intressant dag

Denna dag började med en stor skorpion i vardagsrummet. Jag är skorpion och gillar verkligen det tecknet. Intensivt och mystiskt ; ). Skorpionen symboliserar även passion, förändring och död/födelse.

Sedan hade jag ett jättebra med möte för att få hjälp att utveckla min verksamhet. Spännande! Jag var jättenervös innan men nu känns det bra. Konkret. Det är dags att ta idéerna och drömmarna in i verkligheten. Äntligen.

Och sist men inte minst är det fullmåne idag. Månen befinner sig i Vädurens och Vågens tecken och känns väldigt intensiv. Dags att försöka balansera vår feminina och maskulina sida och sitta i vårt inre centrum. Där stillheten finns. Trots stormen utanför.

Stämningen är lite elektrisk och jag har svårt att sitta stilla. Det skulle göra mig gott att sitta ute och meditera under månen i kväll men jag ska känna in det först. Så får vi se vad det blir.

Ha en fin dag!

Kramar, Karina

3 kommentarer:

  1. Kände också av elektricitet tidigare idag! Så skumt, så jag flög ut ur dörren för att gå i de vackraste skogen på Gotland. Väl hemma 1h30min senare, är det lugnare inombords :)

    Men intensiteten känner jag av! Passionen, längtan efter lustfyllda möten.
    Har visst också skorpion i mig, men inte i de mest influerande ställena. (Är våg, skytt i måne & jungfru i ascendenten).

    Väduren känner jag av för att jag har stark vilja att kasta mig före och tänka efter sen... Mkt motståndskraft för att klara av den baggen...speciellt nu under fullmånen!

    SvaraRadera
  2. Visst var den påtaglig! Jag som hade tänkt meditera ute och allt. Jag somnade. Kanske precis det jag behövde ; ).

    Väduren är ett av mina favvistecken för de är så eldiga och kör på. Inte så kluriga och veliga som jag : ). Båda mina barn ar Vädurar och min son har dessutom Väduren som ascendent. Det är full fart hemma! Men jag lär mig mycket av dem.

    Kram, Karina

    SvaraRadera
  3. Jag somnade också tidigt! Eller la mig för att vila, upptäckte hur trött jag var, somnade till, vaknade igen..somnade gott.?? Jag gissade på att väduren "tagit ut mig" haha, och jag behövde vilan.. ;)

    Är också velig och uppskattar ibland vädurens kraft..:)

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!