torsdag 6 oktober 2011

Sommar i oktober!

Vädret är verkligen helt otroligt. Igår var det 30 grader varmt och soeln sken på klarblå himmel. Jag hade lovat barnen att vi - äntligen! - skulle åka till havet. Inpackade mellan barn, mat och badsaker körde jag i över 2 timmar och sen var vi framme.

En sååå vacker sandstrand som jag inte har varit till på flera år. Det var helt underbart att se ut över Havet och se vågorna rulla in. Doften av saltvatten. Vinden på huden. I håret. Och en massa sand överallt. Det hade jag glömt ; ).

Vi plaskade. Och byggde sandvulkaner-med-folk-som-bor-i-dem. Och födelsedagstårtor i sand. Och så lekte barnen ormar i sanden. Och vi samlade snäckor. Lilltjejen dansade och sjöng Ja må han leva för full hals. Ingen av oss fyllde år men det kändes så : ).

När vi kom hem igen så tvättade vi av oss all sand och ramlade i säng alla tre.

Efteråt
Idag känner jag mig som om jag blivit överkörd av en ångvält. Jag är stirrig och otålig. Och det känns som att denna veckan bara snurrar fortare och fortare. Jag läste precis en jättebra artikel av Danielle Clermont, kanadensik intuitiv astrolog, och hon skriver att tiden bara går fortare och fortar. Och oktober blir inte alls en lugn månad. No kidding! 

Onsdag den 12 oktober är det dags för nästa fullmåne och flera planeter går från Vågens tecken in i Skorpionens. Skorpionen är ett av zodiakens mest intensiva tecken och innebär stora förändringar. Det är dessutom mitt födelsetecken så jag förväntar mig en del inre arbete denna månaden. Och stormar.

Jag känner mig lite konstig just nu. Okej, det är inte ovanligt men just nu känns det som att det bubblar av idéer och tankar som vill komma ut och ta form. Fysisk form. För att jag sen ska kunna bli stilla igen. Jag känner mig ensam och lite övergiven med allt det inre som rör sig.

Dags för meditation. Stillhet. Och att konkret plita ner vilka projekt jag vill lägga min energi på. Och i vilken ordning. En plan hur jag ska ta ett steg i taget mot mina Vilda Drömmar. Mina Livsprojekt. Leonies World's Biggest Summit har gett mig så mycket inspiration att jag bara vill sätta igång direkt.

Tänk vad många inspirerande människor det finns! Som tar tag i sina drömmar och faktiskt förverkligar dem. Ett steg i taget. Utan att vara Experter. Eller Superhjältar. Vanliga människor som du och jag. Som har en dröm. Som Du och Jag : ).

Vilka är dina Drömmar?

Kramar, Karina

2 kommentarer:

  1. Oj oj vad härligt det låter!
    Just nu längtar jag lite efter sandstränder och havets brus och bada...
    Har iofs stränder nära mig i Visby tack och lov - men havet är nog för kallt!

    Mina drömmar - (ler plötsligt) - de finns, de växer till sig, de blir gödda! Mer än så säger jag inte :) hihi.

    Tack för ditt positiva inlägg
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skrev tillbaka : ). Ja, det är viktigt att låta drömmarna mogna innan man plockar dem : ). Spännande!

    Kramar, Karina

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!