söndag 16 oktober 2011

Runor

Sedan flera år tillbaka har jag läst om runor och tänkt göra en liten påse med egna runor. Tänkt men inte gjort ; ). Vad glad jag blev när jag då får syn på det här inlägget på Häxdansens blogg. Där beskriver Sofia hur man kan leva med använda runorna på ett  levande sätt. Bära dem på sig (visualisera dem i sin kropp) och måla dem, dansa dem m m. Det tilltalade mig! 


Intressant sammanträffande: När jag var hemma hos min goda vän Nathalie igår så drog hon fram sin lilla runpåse och erbjöd sig att dra en runa för mig. Hm...


Det blev runan Ing som ser ut så här: 

Detta är tydligen fruktbarhetens runa (inga fler barn ; ) och handlar om kreativ kraft som tar form. Visioner som fullbordas och självförverkligande.

Jag blev jätteglad och när Nathalie dessutom lade den i mitten av hennes Livets Blomma så kände jag hur kraftfull den var. Den passsar jättebra just nu när jag känner att flera av mina projekt blir konkreta och jag öppnar dörren till Alla Möjligheter.

Projekt denna månaden är att leva med runorna. Det blir en fin länk tillbaka till den nordiska kulturen som jag inte längre lever i. Dåtid och nutid.

Har du använt dig av runor? Hur känner du för dem?

Jag önskar dig en fin söndag!

Kramar, Karina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!