torsdag 17 november 2011

Underbar healing

I måndags kom huvudvärken krypande igen. Jag kände hur det började göra ont i bihålorna och illamåendet blev starkare och starkare. Det var bara 2 veckor sedan jag hade ont och det höll i sig i 4 dagar trots att jag vilade massor. Jag gillar inte att vila. Och jag gillar definitivt inte att vara sjuk. Jo, jag vet att det är bättre att släppa taget och låta det sjuka ta sig igenom min kropp men det är svårt. Att släppa taget.

Istället för att lida och vänta så ringde jag Nathalie, min fina vän som också är en jätteduktig healer. Jag visualiserade att hon kunde ta emot mig onsdag kl 14. Det var den enda tiden jag hade både bil och barnvakt så det var en väldigt exkt beställning ; ). Hon ringde tillbaka och förslog precis den tiden. Perfekt!

Healingstunden
Jag var ganska nervös och lite rädd innan. Det kändes som att hon skulle hitta något jättejobbigt och jättestort. Det blev jättebra. Nathalie är så duktig på att känna in precis hur mycket som ska göras. Det blev väldigt starkt men samtidigt fint och tryggt. Precis i min takt. Ett så fint möte : ). Jag lät energin flöda som den ville och det kändes som att vi dansade tillsammans.

Vad handlar detta om?
Ja, då denna huvudvärk som kommer tillbaka hela tiden. Varför? En del av anledningarna är att jag klurar och tänker spå otroligt mycket påprojekt och saker som jag inte sedan tar till nästa fas. Jag liksom fastnar i idéfasen så mitt huvud blir till slut alldeles sprängfullt men allt stannar där inne.

Jag fick ännu en uppmaning att JA! Det är dags för mig att kanalisera mera. Min vilda dröm att ha kanaliseringskurser nästa år ska nu bli verklighet. Det känns sååå läskigt men samtidigt är det ju det jag mest älskar att göra. Jag har tydligen skrivit på i Livets Bok att göra det i detta liv. Hm.

Så nu tog jag en riktigt lugn stund på morgonen och ska ta hand om mig och göra mer konkreta saker de kommande veckorna. Skriva ner och ge en form till det som bara finns i mitt huvud. Så att trycket kan lätta och det om ska ske äntligen kan ta form i materian.

Stort tack till er som läser! Ni ger mig så mycet styrka och inspiration att fortsätta. Jag ville att ni skulle veta det : ).

Varma kramar från ett lite kyligt Frankrike,

Karina

3 kommentarer:

  1. Jag tycker om att läsa det du skriver, bl a för att du inte ger ett "färdigt" intryck. Du delar om ditt liv, processer som pågår. Jag tycker sånt är spännande, det vidgar också mig, ger mig andra perspektiv...på allt det här vad det innebär att vara människa, att livet rör sig. Du blottar ju faktiskt dig en del här, berättar om tvekan, vad du fastnat i, så där rakt av bara. Guld värt, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag uppskattar också att läsa dina inlägg!
    Kom på en sak när jag läste det här, om healingen, och vad hon sade:
    "From spirit to matter" är en sak min terapeut envist tjatar om (tjatar låter negativt men det är positivt) just för att jag stannar i huvudet och inte låter idéerna bli sanna, förverkligade, materialiserade :) så det övar jag på.. ut med låtarna, sagorna, fram med kameran, skicka brevet gå i skolan! osv. :)

    Det känns också som en skatt, idéerna och intuitionen alltså, så visst vill man att världen ska ta del av den! En kurs i kanalisering vore ju jätteroligt, speciellt om man får resa till Frankrike? Wow, liksom. Hihi. :) Känns det bra, så go for it. Ta ett litet steg i taget..

    Kram, från ett ännu kyligare Gotland! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för det ni skriver. Det värmer. Ja, jag är ju långt ifrån färdig. Jag fortsätter leva med en fråga som Ingrid skrev i ett inlägg. Ibland får jag insikter och är medveten och ibland inte alls ; ).

    Jag övar mig i att vara mer öppen och dela mina tankar men det har tagit tid. Jag insåg att vissa personer trodde att jag alltid hade koll på läget och aldrig hade det jobbigt och då kände de sig otillräckliga. Inte det jag vill förmedla alls.

    Vi gör alla så gott vi kan och ibland är det bra och ibland mindre. Det är så värdefullt att dela sin mänsklighet med andra tycker jag. Att kunna gå djupare tillsammans. Med hjälp av varandras kunskap. Så starkt!

    Verkligen from spirit to matter, Ingrid! Ja, go for it var det ; ).

    Kramar, Karina

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!