tisdag 1 november 2011

Riktiga slappdagar

Efter fyra dagar av migrän blev det två dagar till av vila. Jag har slappat hemma. Gått i pyjamas hela dagen. Ätit godis. Druckit te. Och vanilla latte. Tittat på bra film med barnen och ätit popcorn. Gud, vad skönt det har varit!

November
Läste precis att november kommer bli en riktigt intensiv månad. Som vanligt med andra ord ; ). Hela året har varit intensivt tycker jag. Och det lär väl inte lugna ner sig 2012. Eller så vänjer vi oss ; ). Tydligen ska just perioden runt den 9-12 november vara som mest intensiv med det magiska datumet 11/11/11. En vän bjuder in mig på en liten gruppmeditation i en jättefin zome. Det verkar vara en bra idé. Jag ska ta till vara på denna månaden och vara extra noga med att meditera, vara kreativ, äta bra och vila.

Förresten gick jag med i Leonies Goddess Circle!

Det ska bli jättekul och just nu plöjer jag igenom hennes Business Goddess E-course. Spännande och jag har mycket att lära.

Jag som visserligen gillar att hänga med datorn har ingen koll på varken Facebook eller Twitter. Och jag har inte ens en mobiltelefon. Trots att jag helst lever utan alla dessa tekniska prylar så vill jag samtidigt kunna prata med människor från hela världen och kunna erbjuda det jag kan på olika språk och till människor från olika kulturer.

Det lutar åt lite mer teknik i mitt liv men med gränser för hur jag ska använda dem för att inte försvinna in i tekniklandet.

Mina mål (obs: får vara hur högtflygande som helst ; ) för 2012 är:
  •  åka till Kanada
  • vara med på Harmonimässan i Stockholm i april/maj och
  • erbjuda en kurs i att lära sig kanalisera helgen efter
  • försörja mig heltid på att kanalisera, sälja Livets Blomma, e-böcker och e-kurser och kommunikation (göra afficher, visitkort, broschyrer, loggor m m)
  • ha flera riktigt bra och inspirerande bloggar
  • tjäna 120 000 kr (gulp! jag skrev det ; )
  • måla och skriva jättemycket
  • ha riktigt roligt och känna mig fri!
Ja, efter Samhain den 31 oktober är det dags för det nya året. En ny fas som inleds med vila och introspektion för att se vilka frön jag ska så inför våren.

Varma kramar,

Karina

4 kommentarer:

  1. Jag vill helt enkelt bara önska dig välgång, liksom, med dina mål. Starkt att kunna ha mål så där. Klarar jag inte alls (nu), inte på det sättet. Jag har bara "verb-mål", att skriva, att springa, att meditera, att vara...mm.
    Låter lite banalt, men jag menar fr hjärtat: lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tack ! Ja, det kändes lite kaxigt ; ). Har inte velat - vågat - sätt mål innan men märker att jag inte kommer någon vart om jag inte är mer tydlig. Det passar mig just nu. Vill jättegärna arbeta med det jag älskar att göra och vara felxibel med min tid.

    Men verb-mål är ju också fantastiskt! Var fas har sin tid : ). Kramar

    SvaraRadera
  3. Inspirerande!
    Dream big ;) menar, varför inte släppa loss tanken om "What if..." och så något otroligt alldeles underbart!? Jag älskar att njuta av tanken, sinnlig njutning i drömlandskapet.. :D

    Sikta mot stjärnorna så kommer du till månen - sa en kompis till mig. Har tänkt mkt på det. Man når kanske en bergstopp! Det är högt!

    Och det är oftast med ett steg i taget vi tar oss dit.. Tålamod, är något jag försöker lära mig just nu. :D

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja men eller hur! Istället för "inte kan väl jag", man ska inte vilja för mycket utan ta liten lite plats... Jag tänkte testa att önska mig stora saker ett tag och se hur det fungerar ; ).

    Absolut bra med tålamod och ett litet steg i taget.

    Kramar

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!