torsdag 10 november 2011

I dag är det Fullmåne

Det känns tycker jag men jag känner mig inte så stirrig som jag brukar ; ). Jag har antagit Jamie Ridlers utmaning att göra en FullMoon Board. 

Hennes tema för denna månad är: What dreams are you growing roots for?

Så här blev det:

Det var jätteroligt att gå loss med tidningsbilder, sax, limm och glitter! Jag trodde det skulle komma upp saker som tjäna pengar, arbete och sådana allvarliga ämnen men så blev det inte alls. I st¨lalet blev det Lycka, Kärlek, Skratt, Inre Lugn och Frihet. Härligt och lustfyllt precis som jag faktiskt gillar att leva.

DreamBoard
Jag har testat detta några gånger bl a efter att ha blivit inspirerad av Anne på Mundekulla och jag älskar att skriva och måla ner bilder och ord för att ge mina drömmar fysisk form. Att uttrycka det jag önskar tydligt och konkret. Häftigt! Det blir så tydligt vad som är viktigt och jag är övertygad om att det ger Universum klarare instruktioner för vad jag verkligen vill. Först då kan jag få all hjälp jag behöver.

Vad drömmer du om inför den kommande månaden?

Varma kramar, Karina     

4 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt mycket på det här med penga-affirmationer, men i grund och botten är det ju inte pengarna jag vill ha utan det jag tänkt göra med dem! En resa, ett par nya skor, en middag ute. Så då ritar jag upp det istället.. :D Och vips, kommer känslan av längtan och den känns sann! Härlig! Lockande och glädjande. :)

    Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  2. ..och för att återgå mer till rötterna, är det ju inte skorna utan den upplevda förväntade glädjen av att använda dem.. så det är nog klokt att fylla sitt ark med glädje, skratt, inre lugn... :)

    mm blir helt harmonisk bara jag tänker på det!

    Tjo!

    SvaraRadera
  3. Ja men precis så kände jag! Vaddå pengar. Jag vill tjäna dem för att vara oberoende, fri och kunna göra det jag älskar : ). Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack för inspirationen. Känner mig manad att göra en ny karta. Kom helt i rättan tid för mig. Kram

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!