söndag 4 september 2011

Dags för rening!

Sommaren går mot sitt slut och hösten är på intågande. Jag känner stark att det händer mycket och alla står redo att kasta sig in i den hektiska efter-sommaren-rushen. Nu ska jag och min lilla familj ta oss tiden att svettas lite tillsammans och rensa ut det gamla för att göra plats för det nya.

Min fina man har byggt en ny svetthydda inne i vår favoritgrotta. Det har regnat hela dagen men vi har redan förberett både ved att elda och stenar att ta ner i grottan. Jag ska trumma och svettas allt jag orkar och det ska bli härligt att dela denna uråldriga ritual med barnen. De tar allt som det kommer och verkar som att de alltid sysslat med sånt ; ). Efteråt kan vi svalka oss i vattenfallet som nog är stort för det har regnat hela dagen. Härligt!

Denna hydda har öppningen i norr, förfädernas och visdomens riktning. Det känns verkligen som att de gamla har gått med oss varje steg när vi skapade hyddan.

Jag skriver mer i morgon och ösnkar er en underbar söndag!

Varma kramar, Karina

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter superhärligt. Och vilken lyx att ha en man som bygger svetthydda. :D hihi. Har aldrig varit i en men det närmsta man kommer är bastu, hehe. Men det kanske fungerar ungefär på samma vis?

    Det är många som rensar nu, förbereder för nya tider. Är också inne på det men har mest mentala saker att rensa, så det får bli via musiken... Musik är så magiskt på det viset. :)

    Ha en bra dag!
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var underbart! Jodå bastun funkar bra. Enda skillanden är väl att det är helt mörkt i svetthyddan. Och så har jag intentionen att rena mig. Men det funkar säkert bra i vanlig bastu också. Allt är ju intention : ).

    Vad härligt att du gör så mycket musik. Jättebra med kreativa utlopp. Jag vill måla mer och gärna gegga med lera. I höst så...

    Bra att rensa i det mentala. Största och jobbigsate delen tycker jag...

    Ha det så bra!

    Kramar

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!