tisdag 6 september 2011

Ren och som ny igen : )

Ja, det var helt underbart och magiskt i söndags i svetthyddan. Som vanligt blev det inte alls som vi tänkt oss med barnen. Men jag svettades själv i hyddan medan lilltjejen ropade på mig utanför. Bra övning i att vara fokuserad ; ). Pappan tog hand om henne och så fort hon hörde att jag skulle gå ut så sprang hon skrattande iväg med min handduk... Busunge!

Underbart att svettas ut allt det gamla. Och sen lät jag vattnet skölja över mig flera gånger. Sen satt jag en lång stund framför elden och njöt. Av dofterna. Av närvaron. Av Allt Som Är. Så himla skönt. Sedan gick jag hem med barnen genom skogen. Regnet som öst ner hela dagen hade slutat och vi såg månen som var så vacker på himlen. Sedan vilade jag. Och nu har jag massor av energi och har varit Madame Super-Effektiv sen dess. Jag som varit ganska trött den senaste tiden känner mig jättepigg och sprudlar.



Mer jobb - hurra!
Nu rullar det in jobb och jag är så glad och tacksam över allt fint jag får göra. Vägleda andra på deras Väg. Göra roliga kreativa jobb. Lyllos, lyllos mig. Hösten känns bra. Jättebra. Och nu har barnen börjat skolan så jag har flera timmar varje morgon till att koncentrera mig och Vara. Ostört. Det är heligt. Och ovärderligt. TACK!

Ha en skön tisdag!

Stor kram, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!