måndag 15 augusti 2011

Fin fullmåneceremoni igår

I går gick jag och två goda vänner upp på vårt favoritberg och mediterade i regnet. Det har varit så varmt och soligt den senaste tiden men igår ösregnade det. Så härligt! Ett riktigt svalkande sommarregn. Vi bestämde oss att vara ute trots regnet och att himlen var full av moln som skulle göra det svårt att ens se fullmånen.

Vi satt och pratade en lång stund och sen mediterade vi i tystnaden. Det enda som hördes var regndropparna som föll och sakta, sakta slutade det att regna. Vi pratade en stund efteråt också och efter en stund lade vi märke till att himlen börjat klarna. Det var fullt av stjärnor och månen blev synlig och sken så starkt att den lyste upp hela berget vi satt på. Wow! När vi satt där så såg jag TRE stjärnor falla, en efter en. Det var länge sen! Jag passade på att önska mig det viktigaste...

Augusti fullmåne
Denna fullmåne har känts otroligt elektrisk för mig. Jag har haft svårt att sitta stilla och jag k¨naner hur energin sprakar. Nu när månen håller på att avta hoppas jag att jag kommer känna mig lite lugnare. Det var i alla fall magisk att sitta ute och fylla på med energi och jag vill verkligen meditera oftare. Helst en liten stund varje dag.

Jag önskar dig en fin dag!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!