onsdag 24 augusti 2011

En förändring i mitt varande

Sedan några dagar tillbaka känner jag ett skifte, en förändring inuti mig. Som att flera kloka tankar nu lever i mig. Jag är kärlek. Jag är ljus. Det låter kanske lite flummigt men känns väldigt enkelt och självklart. Som att mitt hjärta helt plötsligt är vidöppet och jag inser djupt inne i mig att jag är kärlek och min uppgift i livet är att ge och få kärlek. Vara mitt i flödet och bara vara öppen och låta kärleken sprida sig överallt. Enkelt men revolutionerande. Och jag känner mig som en ny person. Med nytt fokus och ny energi. Jag vet inte hur det hände men jag känner det oerhört starkt och tänker nu leva efter det. Jag är i mitt flöde och känner kärlek. Är kärlek.

Mitt liv, mina projekt
Jag har bestämt mig för att ägna hela september månad åt att mediteran kanalisera och vandra i naturen. Först hade jag skrivit ner en lång och detaljerad affärsplan med en massa stora saker jag skulle beta av. Men nu inser jag att det jag allra helst vill - och det är mitt liv som jag skapar som jag vill ; ) - är att ta det lugnt och gå djupare in i mig själv i en månad. 

Jag kommer att vara mycket själv med barnen då min fina man ska gå kurs på annan ort så istället för att springa maraton med tusen projekt i huvudet så vill jag ta hösten i min takt. Kanske blir det tusen projekt i alla fall. Men senare. Nu ska jag ta hand om mig och fylla på med kraft tills jag är proppfull av den ; ). Sedan tar jag nästa steg. Sedan.

Nu känner jag mig mycket lättare. Det blir ändå en aktiv månad för min intention är att ägna flera timmar varje dag åt att vandra, kanalisera och måla. Lust! Nu längtar jag efter september helt plötsligt ; ).

Soliga kramar, Karina  

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Så vackert Karina.. så underbart du beskriver det ...blir inspirerad.. Ja det är tid nu att leva med öppet hjärta.. och så fint att du väljer det viktigaste främst i ditt liv.. meditera, kanalisera och vandra i naturen.. Tack!

    SvaraRadera
  3. Tack! Vad glad jag blir, Anne. Enkelt egentligen men nu kändes det helt självklart att välja det viktigaste först : ). Var inne och läste om månadens Gudinna. Jättebra! Och passar mig perfekt inför den nya månaden. Kramar

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!