söndag 21 augusti 2011

Äntligen fungerar bloggen igen

De senaste dagarna har det varit nästan 40 grader varmt och vi ligger inne och flämtar av värme. Skönt men kroppen blir så trött. Just nu längtar jag efter att gå upp och gå i bergen men den tiden kommer den med. Jag tror att vi få en eller kanske två riktigr varma veckor och sen blir det behagligare temperaturer. Jag väljer att njuta av det som är. Solmogna tomater, honungsmelon, vattenmelon och mycket annat. 


En egen dag
Jag började min mans semester på bästa sätt. Men en alldeles egen dag. Jag drog upp i bergen till ett ställe jag aldrig varit på förut och stannade när det kändes rätt. Och vilken vacker skog! Med ett fantastiskt vattenfall och vackra, gamla stenar. Det syntes hur mycket visdom de var fulla av. Jag drog ett av mina indiankort och fick Standing People (Träd). Budskapet var att stå stadigt med fötterna på jorden precis som träden har sina rötter. Och sedan vara länken mellan himmel och jord. Stå stadigt och be om kraft från Moder Jord. Att ge och få. Att fylla på mig själv med energi innan jag kan ge till andra. Hmm... Det talade verkligen till mig för jag har känt mig ganska uttömd på senaste tiden. Inte på ett dramatiskt jag-är-helt-slut utan mer som en diffus känsla av att behöva fylla på med mer kraft.


Jag satt en lång stund under träden och lyssnade på vattnet som porlade. Jag tog mig äntligen tid till att lyssna och se. Se solstrålarna som dansade på löven och myrorna som kröp fram och tillbaka. Den senaste tiden har jag sett flera ormar och de symboliserar transmutation och stora förändringar och jag känner att det är på gång. Det svår är att slappana av och låta det ske utan att stoppa upp flödet med tankar. Men det kommer gå det med. Jag har tilllit. Här kommer några bilder från Vackra Platsen.



Ha en skön dag!
Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!