fredag 18 mars 2011

Ny tid, ny cykel

Jag är fortfarande mitt uppe i en väldigt kreativ period med flera projekt som trillar in på en gång i en rasande fart. Det är intensivt men jättekul. Jättekul!

Månens faser
En jättefin person som heter Anna har skrivit och frågat mig om skillnaden mellan de olika månfaserna så jag tänkte skriva lite vad jag har läst mig till och vad jag känner angående de olika faserna.

Det är bara att sluta ögonen och formulera er intention. Sen lämnar ni över det till Universum, Källan, Gudinnan eller vad ni nu väljer att kalla honom/henne. Naturligtvis går det alldeles utmärkt att gör en liten eller stor ritual vid detta tillfälle.

Gör som du känner är rätt för dig. Jag känner ibland för att ta 1 minut för att formulera min intention och ibland trummar jag med mina vänner ute i skogen i 3 timmar. Allt är rätt : ).

Nymånen
En ny cykel påbörjas och det är en bra tid att bjuda in nya saker i våra liv.  T ex nya projekt, ny kärlek, ny bostad eller ett nytt jobb.

Fullmånen
Detta är en tid för meditation, magi, ritualer, kraftfull energi, spådomar och healing.

Avtagande måne
Passa på att rensa ut det du inte längre behöver i ditt liv. Avsluta projekt eller relationer, rena hemmet. Tacka för det som du avslutat och gör plats för det nya.

För några år sedan hade jag aldrig tänkt på de olika månfaserna och jag visste inte alls att mitt humör och min energinivå kunde bero på månens faser. Då fick jag det utmärkta tipset att observera hur jag mådde och vad som hände under några månader och skriva ner det. Det var intressant! Alla reagerar vi ju inte likadant och det är viktigt att lära känna sig själv för att leva fullt ut, tycker jag.

Numera tar jag tillvara på min sprudlande, maniska energi när det är fullmåne och tillåter mig själv att ta det lugnt och vara lite inåtvänd och låg när det är avtagande måne.

Jag hoppas att detta kan vara till någon hjälp för dig! Jag känner definitivt att mitt liv har blivit rikare av att följa månens faser så medvetet jag kan.

Månadens Kärleksbrev
Jag vill passa på att påminna er om att mitt allra första månadsbrev är klart. Om du är intresserad så är det bara att maila mig så skickar jag det till dig.

Varma vårkramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!