tisdag 8 mars 2011

Nu är det verkligen vår!

Tjohoo för våren! Gud vad det är underbart med solsken, fågelsång och blommor som slår ut överallt. Mimosan har precis börjat blomma och doftar så gott.  Ja, jag vet att det inte "egentligen" är vår förrän den 20 mars men nog kändes det som vår i helgen. Vi har rensat i skogen för att göra plats åt vår teepee. Den håller på att tillverkas av en god vän och till påsk ska den vara på plats ute i skogen hos en annan god vän. Just nu växer det en massa buskar och gräs där så först måste vi ta bort allt det. Men vilken lycka att rensa ut i skogen med barnen som springer runt och skrattar. Ja, när de inte slåss då ; ). Det kommer bli så fint! Platsen är jättevacker och om natten när vi ska sova där kommer vi höra ljuden av både ugglor och fladdermöss. Mmm. Om inte det är lycka så vet jag inte vad som är det.


Kurs i Livets blomma
Inför vårdagjämningen förbereder Nathalie och jag en kurs i Livets blomma. Det är första gången och vi är rätt nervösa. Jag är lite för impad av alla väldigt andliga personer som ska vara med men jag jobbar på att vara här och nu och inte låta hjärnan tänka för långt framåt. Det blir en jättebra övning för mig i att ta min plats. Speciellt i ett sånt sammanhang. Platsen vi ska vara på är vacker och verkligen helande så det vet jag kommer att hjälpa mig.


Nymåne i Fiskarnas tecken
Jag kände verkligen av nymånen som kom med en massa känslor åt alla håll. Jag läste en klok text om vikten av att själva tillgodose våra känslomässiga behov istället för att lägga det ansvaret på andra. Det lät helt rätt och jag ska verkligen tänka på det i fortsättningen. Nu går vi mot fullmåne och vårdagjämning. Jag kommer skriva mer om det och jag tror att det första nyhetsbrevet kommer handla mycket om det. Det är en spännande tid vi lever i...


Ha en fin och kärleksfull dag!


Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!