måndag 21 mars 2011

LYCKA!

Det är verkligen det jag känner starkast idag.

Kurs i Livets blomma
Igår assisterade jag min fina vän Nathalie på hennes allra första kurs i Livets blomma. Vi var ca 15 personer som alla hade tagit med vår egen blomma. Nathalie berätta historien bakom den och hur den är skapad (helig geometri, de fyra väderstrecken, sol och måne). Sedan satt vi ute i solskenet och gjorde olika övningar med den. Och vilken underbar dag! Att sitta vid floden och höra vinden som susar, vattnet som porlar och fåglarna som kvittrar samtidigt som vi kände på blommans underbara och mjuka energier var helt fantastiskt.

Hur fungerar den?
Livets blomma förstärker energier (positiva) och det är vi som aktiverar den. Det gör att om man lägger en fin sten eller ett föremål som man gillar på blomman för förhöjs vibrationen. Man aktiverar den genom sitt eget hjärta vilket gör att en stark och samtidigt mjuk och kvinnlig känsla av kärlek infinner sig. Genom att vända den mot de olika väderstrecken kan man föstärka vibrationen ännu mer. För att aktivera något så vände vi den mot söder och för att rengöra något så vände vi den mot norr.

Man kan sitta och bara känna in men det är även möjligt att be om olika saker. Att ha en intention. Sen är det bara att släppa taget och se vad som händer. Att inte ha en bestämd idé om hur det man bett om ska ske eller när...

Feedback från gruppen
Det var så spännande att få höra vad de andra i gruppen kände och upplevde och stämningen var så vacker och harmonisk.Alla pratade så enkelt om vad de kände och det var två män som skojade en hel del och som lättade upp stämningen. Jag gillar verkligen att blanda andlighet med många härliga skratt. Det är viktigt att inte ta sig själv på för stort allvar tycker jag.

Nathalie som är en ganska diskret person tog verkligen sin plats i gruppen och var hela tiden sann mot sig själv och lyhörd. Jag var så glad och tacksam över att ha fått vara med henne denna dag. Det gör att vår vänskap utvecklas och växer.

Min plats
Denna dag lärde mig även att ta min egen plats. Nathalie inspierarde mig så mycket och dessutom hade vi missfïorstått varann och hon berättade för gruppen att jag skulle göra en övning för att hjälpa oss att centrera och jorda oss. Oops! Först fick jag panik och sen lugnade jag ner mig och bad blomman om hjälp. Det slutade med att jag gjorde en liten ceremoni nere vid vattnet. Med min älskade trumma bjöd jag in de fyra väderstrecken, Fader himlen, Moder jord och vårt inre. De 7 riktningarna som även Livets blomma är uppbyggd av. Det var så roligt och fint.

Ny årstid, nya energier
Det var en underbar dag för att välkomna våren och vi kände verkligen hur vi gick in i en ny årstid och nya energier. Tack för det!

Jag känner hur månen börjar avta och det är jag tacksam för. Den har varit så stark och elektrisk den senaste tiden och det var lite för mycket, i alla fall för mig. Tydligen har månen inte varit såhär nära jorden på 20 år. Det kan påverka jorden genom att t ex skapa tsunami... Hm...

Jag önskar dig en underbar dag full av solsken!

Vårkramar, Karina

2 kommentarer:

  1. Vad vackert det låter och intressant med livets blomma. Det du skriver om månen är också intressant. Jag har känt mig så orolig på sistone, riktigt känslopåverkad. Kanske är det månen som har påverkat mig mycket... Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det är verkligen spännande. Vad galer månen kanske du redan börjat känna hur den avtar... Kram, Karina

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!