lördag 7 januari 2012

Vilken intensiv början på det nya året!

Oj! Jag som hade drömt om lugna dagar och egentid. Tid att vara med min fina man och tid att kanske fika med en vän eller två. Lugn och ro. Så blev det verkligen inte...

Min mans far dök upp innan jul och stannade i en vecka. Han är jättesnäll och väldigt självständig men vad svårt det är att jobba och ta det lugnt när man har en gäst på besök. Jag har haft fullt upp med superroliga projekt men jag kände direkt hur jag kastade mig in i jobb utan att ta minsta lilla rast eller ge mig själv tillåtelse att vila förrän allt på mina oändliga to-do-listor var bockat.

Min hårdaste chef är Jag
Jag är så hård mot mig själv! Och ännu värre blir det när jag gör sånt jag gillar. Då vill jag ju jobba. Och det är ok. Till en viss gräns. Mitt ord för 2012 är balans och det kommer bli en stor utmaning för mig märker jag redan.

Jag förundras över hur djupt vissa beteenden och mönster sitter. Jag som har bott i långsamma södra Frankrike i över 8 år. Var kommer all denna frenetiska energi ifrån? Pressen jag sätter på mig själv att allt ska vara perfekt och klart jättesnabbt?

Nåja. vad skönt att jag har fortfarande har lite att jobba på i detta liv, ha, ha!

Roliga kreativa projekt
Apropå roliga projekt så har jag snart gjort färdigt två reklamblad för massage och avslappningskurser för en bekant och jag kommer finnas med i en gratis e-bok som en amerikansk tjej som håller på med kristaller skriver på. Jag har skrivit en liten, liten artikel och tagit några foton och e-boken kommer ut i januari. Jag skriver var ni kan hitta den när den är helt klar. Spännande!

Det känns som att dett år kommer bli fullt av fina och djupa kontakter med underbara människor! Och massor av roliga, kreativa projekt. Denna blogg var det första steget och ert stöd. Tack för det!

Fina gåvor
Jag har haft turen att få ta emot så vackra gåvor under julhelgen. Anne Solveig och Peters CD-skiva A feeling of Joy är underbar och så skön och upplyftande att lyssna på. Ni kan provlyssna på den och köpa den här.

"Underbara melodier och vackra texter med universella budskap inspirerade av mötet med bl.a. Dalai Lama och Indiankulturen. Till varje låt har finns ett rörelsemösnter (cirkeldans) som bl.a. utgör grunden på den årliga Musikfestivalen i Mundekulla."

Och jättegulliga Beth McLarnans vackra handgjorda smycke ser ut så här på mig:

Det är så fint och jag gillar att det står "You are always on the right path" på det. Det är en bra påminnelse i vardagen när allt inte alltid är rosenrött.

Här hittar du Beths fina smycken.

Sverigeresan
Nu har jag bokat min resa till Sverige och den 23 mars - 3 april kommer jag vara i Stockholm med min lilla familj. Vi ska bo hos underbara vänner (tack Malin och Nellie!) och jag ska organisera en Kanaliseringskurs den 24-25 mars och vara med på Harmonimässan. Det känns jätteläskigt och samtidigt helt fantastiskt! Det har varit min dröm i över 10 år och nu verkar den gå i uppfyllelse.

Nu gäller det "bara" att boka lokal och börja göra reklam för kursen ; ).

Jag önskar er en fin helg!

Varma kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!