måndag 16 januari 2012

Familjehelg

Nu har jag spenderat hela helgen med min mans familj. Han har fyra syskon och tillsammans har vi 6 barn. Vi ses sällan allihop men nu var det dags för den årliga familjehelgen. Vi åkte upp i bergen till en liten by som faktiskt ligger vid St Jacques de Compostelle-vägen. Naturen är fantastisk! Vackra vyer, orört och knappt några människor alls. Vi hade hyrt ett B&B där vi delade flera långa franska måltider med barn som sprang runtomkring oss.

En familj till
Efter en intensiv men rolig helg så slog det mig i bilen hem att detta även är min familj nu. Jag har känt dem i över 10 år och banden mellan oss blir starkare och starkare. Jag är egentligen ingen familjetjej. Jag gillar min familj men umgås mer med nära vänner jag har valt själv än med familjen.

Tänk vad roligt det ändå är att se familjen växa och nu är det nästa generation som tar över. Det är även extra speciellt att se våra barn leka med alla kusinerna. De känner inte varandra särskilt väl men banden verkar finnas där. Det faller sig naturligt för dem att leka med varann och det känns som att vi alltid suttit så här. Alla tillsammans.

Nåja, det blev långa djupa samtal med svägerskorna, galna skämt med svågrarna och mycket bus med barnen. Och massor av god mat, god ost och fantastisk choklad : ). Tänk att detta är mitt liv. Det hade jag aldrig kunna ana och samtidigt känns det självklart nu.

Här kommer ett foto (plus headern!) som min duktiga svägerska Melissa Druet har tagit:
  
När vi vaknade på söndag morgon var träden fulla av frost och marken var vit. Det var så vackert! Som ett sagolandskap.

Jag önskar dig en underbar dag!

Varma kramar,

Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!