måndag 18 april 2011

Värme och många känslor

Det har varit många känslor som har kommit upp den senaste veckan. Jag antar att det beror på kursen jag var på förra helgen. Den rörde om en hel del inuti känner jag. Det är bra men samtidigt är det ibland jobbigt. Ojasvin som höll i kursen sa att det var dags för oss att vakna upp och ta en aktiv del i världen vi skapar. Det kändes vackert och kraftfullt när han sa det men nu när jag är tillbaka i mitt vanliga liv får jag lite prestationsångest. Gör jag verkligen allt jag "ska" göra eller sover jag? 

Det fortsätter
Jag sprang på en kille från kursen i lördags på marknaden och det kändes väldigt konstigt och på fredag ska vi ses och fortsätta att träna haka. Det känns kul att fortsätta träffas och använda det vi lärt oss för att gå vidare men samtidigt vill jag ha kvar minnet av kursen intakt. Som att jag inte vill att det ska förändras. Kanske vill jag inte se oss som vanliga människor utan hellre i ett vackert skimmer efter ett kort möte. Märkligt det där...

Fullmånekväll
Och fortsättning följer på mina månkvällar. Nu har jag bjudit in ännu fler personer till månkvällarna men ingen verkar kunna. Det känns lite trist men samtidigt verkar det tydligt att jag ska göra dessa kvällar själv. Nu måste jag bara ta mod till mig och knata ut i skogen själv och trumma. Jag har inte riktigt vågat - konstigt nog - utan jag hamnar ofta i min egen trädgård. Det är också jättemysigt och bra men jag tror att jag måste gå utanför min "comfort zone" litegrann ibland ; ).

Varmt!
Det har varit riktigt sommarväder hela helgen och det är så skönt att gå i linne och kjol igen. Samtidigt känner jag mig såååå trött och omställningen är lite svår efter vintern. Skönt i alla fall att vi går mot ljusare tider och jag har redan blivit lite brun.

Jobb
Jag ska på jobbintervju för ett heltidsjobb på min kommun. Jobbet verkar kul och det är en fast anställning. Samtidigt som det är lockande att börja jobba igen och ha ett vanligt jobb så skulle det innebära att jag lägger ner mina andra projekt (Livets blomma, kanaliseringarna, kommmunikationen (affischer, brochyrer m m). När jag lyssnar inåt så tror jag inte att jag får detta jobb utan att det är en morot för att jag ska ta tag i alla de projekt jag verkligen brinner för. Det blir i vilket fall som helst en spännande tid framöver med flera förändringar tror jag. Min man vill också starta eget, men inom musik, artister och sånt så om vi båda kan ta tag i det så blir det en mer oregelbunden livsstil ett tag framöver. Det gillar jag! Jag tycker det är ganska trist med en fast rutin ungefär likadan varje dag. Jag gillar att vara flexibel.

Avtagande måne
Jag ska passa på att be fullmånen om hjälp med extra kraft och fokus denna veckan för jag har mycket att göra och jag vill verkligen få mycket gjort. Förra veckan var så seg... Och sedan är det dags för den avtagande månen så då brukar jag lugna ner mig.

Jag önskar dig en underbar veckan och passa på att göra lite magi under fullmånen ; ) 


Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!