fredag 22 april 2011

Snart är det påsk!

Påsken närmar sig med stormsteg och jag ska lyssna inåt nu i helgen och känna efter hur jag vill fira den. Vad betyder påsk för mig? VIlken typ av energi är jag i just nu och hur kan jag arbeta med den?


Dans
Livet är ändå för härligt! Jag har velat dansa jättelänge och ingen danskurs har passat. Endera gillar jag inte stilen eller så är tiden helt fel. Nu helt plötsligt så ska jag dansa två gånger denna veckan. Det slog mig i onsdags när jag var på väg till en kurs i sufisk dans. Jag hade ingen aning om vad det var men Eve som håller i kursen är en underbar person och vi skulle dessutom dansa utomhus på en blomsterfylld äng hos min vän Nathalie(som skapat Livets blomma). Det var en underbart möte med den lilla och fina gruppen och jag älskade dansen! Det var som en mer feminin variant av Healing Haka, den maoriska dansen jag ska på idag. För idag ska jag nämligen dansa igen! Efter helgkursen var vi en grupp personer som ville fortsätta träna så nu ska vi träffas i eftermiddag och se hur det kan gå till. Jag är lite spänd men oerhört nyfiken på hur det kan bli. 

Denna veckan har varit intensiv och jag har hela tiden varit tvungen att fokusera på mitt inre för att inte bli alldeles stressad och bara springa runt. Jag har så många drömmar och jag vill genomföra så många projekt. Det är jättekul för under en lång tid visste jag inte alls vad jag ville göra. Jag hade bara drömen om något annat men visste inte vad det var. Nu har jag massor av drömmar men vill så klart genomföra allt på en gång. Hmm... Det är viktigt att ta tid för varje projekt så att de växer fram i sin takt. Jag arbetar hela tiden med att ta en sak i taget. Det är en mycket lärorik skola!


Månkvällar
Det var så roligt att jag skrev i förra inlägget att ingen villa fira med mig utan att jag nog skulle göra det själv för i måndags var vi tre personer och det var jättefint. Månen lyste så klart och vi hörde grodorna sjunga i natten. Det blev en mycket lärorik kväll med de två vänner jag hade en kvinnocirkel med. Efter en liten konflikt där jag inte varit riktigt tydlig med vad jag vill och inte vill så pratade vi ut ordentligt alla tre. Det resulterade i både tårar och skratt och nu har vi lovat varandra att vara tydliga och kommunicera med varandra. Och vara tydliga med våra intentioner och vad vi vill göra. All is good. 


Konsert med kristallskålar
För att riktigt toppa av denna underbara vecka ska jag på en konsert i kväll. Ett par från Quebec spelar med kristallskålar och enligt min man är de jättegulliga och musiken är underbar. Varde ljud!

Här är deras hemsida om ni vill gå in och lyssna: http://www.etoilescristallines.com/en/home_en.html

Jag önskar er en riktigt härlig påskhelg med mycket riktigt god choklad!

Varma kramar, Karina   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!