måndag 4 april 2011

Ny energi

Ja, nu var det dags för nymåne igår igen och jag hade kallat samman flera vänner för lite firande. Tyvärr kunde ingen till slut men jag tog tillfället i akt att sätta mig en lång stund ute i trädgården och meditera.

Jag drog flera kort, bla Sacred Path Cards av Jamie Sams där meddelandet var "Thunder-beings, Usable Energy". Det står för all energi vi har tillgänglig som vi bara behöver kalla på när vi behöver den. Det passar mig jättebra för förra veckan var jag ganska frustrerad då jag hade tre stora projekt att jobba på och inget blev klart. Jag hade liksom ingen ork till dem. Trots att det bara var roliga, kreativa projekt. Ok, nu befann vi oss i avtagande månfas men ibland är det ju en bra ursäkt, ha, ha!

Nästa kort var "Generositet: Ge med hjärtat". Det var också en bra påminnelse att det är viktigt att verkligen ge med hjärtat utan att ge för att få något tillbaka.

Sedan satt jag en lång stund och visualiserade mina kommande projekt och levde mig verkligen in i dem. Grodorna lät så högt att det blev lite komiskt till slut men när jag tittade i Solögas bok om budskap från djur så stod det att grodor står för glädje. Att glädjas och sprida glädeje till andra. Det lät härligt!

Sol och värme
Våren är verkligen här och i helgen var det nästan sommarvärme, ca 25 grader och strålande sol. Vi var på medeltidsfestival och jag sådde potatis. Vuxenpoäng! Det var jättekul och nu väntar jag med spänning på att få skörda min alldeles egna potatis i början av sommaren. Sedan planterade jag ännu en hallonbuske och jag tror den kommer att ge mycket hallon. Det är verkligen så roligt att ha en liten trädgård - speciellt trädgårdslandet. Jag provar mig fram och sår olika saker varje år. Det jag tycker är allra, allra roligast är faktiskt att gräva i jorden och lukta på den. Det är så härligt och kravlöst!

Nymånen i vädurens tecken
Som ni vet är jag väldigt intresserad av månen och denna nymåne som går i vädurens tecken är väldigt kraftfull. Vädurens tecken står för "action", pånyttfödelse, att gå i framspetsen så den energin är det bara att tanka in och så kör vi : ). Även denna månad kommer att vara intensiv och fylld av aktiviteter så jag tänker använda mig av den energin när jag jobbar på mina projekt.

Sedan hoppas jag på en lugnare tid nästa månad...

Jag önskar dig en fin och effektiv dag!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!