torsdag 7 april 2011

Healing Haka-helg!

Jag känner mig såååå lyckligt lottad idag. För några veckor fick jag en sån lust att gå en helgkurs i Healing Haka att jag bara anmälde mig. Egentligen har jag inte alls råd men jag känner att jag bara måste gå.

Healing Haka
Det handlar om en krigardans från Nya Zeeland som Maorierna använder sig av för att få kraft och även healing. Det står bl a såhär på deras hemsida:

"HAKA is an ancient power dance practiced by Maori people from New Zealand. It is known to be vigorously expressed with strong vocal and dynamic body gestures. This art form not only can prepare your state of mind for battle, but it can also bring your mind toward the state of healing. It gives you empowerment and self-confidence.
 
 
GRANDMOTHERS HEALING HAKA SEMINARS are very powerful, deep, liberating, safe, warm, loving, healing and joyful. Out of silence and ritual, we sing, shout, make music and dance Haka. With a full healing heart we create all together dynamic free peace.
This power dance imparts wisdom and love from the tradition of the Waitaha-Maori grandmothers, the water carriers, to encourage people to remember their own cultural roots.
Remembering our roots is helping to sustain the cultural diversity, which is disappearing. This is happening every day as our modern world is consuming the natural resources of our planet.
The abundance of our world, can be seen as a garden of flowers, full of fragrance, full of colour, full of beauty that inspires and nourishes our whole well-being."

Här kan du läsa mer om dem: http://www.grandmothershealinghaka.com/

Intervju med Ojasvin och Iris
Här kan du se en liten film om paret som håller i kursen. Jag vet inte hur du känner det när du ser den men jag får gåshud när jag ser dansen och hör musiken. Jag är verkligen savg för alla typer av "tribal" musik och andra uttryck. Trummor och sånt är verkligen min grej!


Kurs på en magisk plats
Ja just det. Kursen kommer att äga rum på en alldeles speciell plats hos en fin gammal dam som lär ut tai chi. Så här ser det ut hos henne: http://www.pratiques-energetiques.com/


Jag önskar dig en underbar dag!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!