fredag 24 september 2010

Underbar, underbar fullmåneceremoni!

Efter många turer med vännerna i min kvinnocirkel blev vi till slut bara två som gav oss ut igår kväll för att meditera i månens sken. Det var helt underbart! Ljuset var milt och vi satt så fint på en klippa och lät oss omslutas av träden och halvmörkret. Vi hade tänt levande ljus och mediterade till både indiantrumma och tibetansk skål. Det var så stämningsfullt och vi kände hur vi verkligen fylldes på av månens lugna, varma och väldigt kvinnliga energi. Efter att ha varit väldigt spattig och stirrig helma veckan kände jag hur jag liksom omslöts av ett inre och yttre lugn. Vad det var skönt! Och efterlängtat inser jag nu. Nu har vi bestämt oss för att meditera ute vid varje fullmåne så det känns jättebra.

För några år sedan mediterade jag ofta med månen men jag har slutat med det utan att egentligen ha tänkt efter varför. Igår kände jag starkt att jag vill göra ceremonier och ritualer. Med andra och med lösa ramar och stor egen frihet inom dem. Så rätt!

Att döma andra 
"Döm inte andra, utan lär dig att älska dig själv. För den som älskar sig själv fullt ut, behöver inte döma andra utifrån sina egna brister och fel." Dessa ord tär jag till mig just nu för jag kommer på mig själv med att döma andra som inte tänker och lever som jag. Inte så bra... Jag kan ju inte säga att jag är en öppensinnad person om jag bara är öppen för de som tänker som jag ; ).

Jag önskar er alla en jättefin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!