torsdag 16 september 2010

Längtan efter att trumma

Jag älskar trummor! Speciellt indiantrummor. För några år sen tillverkade jag min egen trumma och sen dess är jag helt såld på trummornas slag. Jag känner verkligen hur både min kropp och ande vaknar till liv igen och återknyter till urgamla rytmer.

Jag har hört talas om en grupp människor som samlas i en liten by uppe i bergen och jag känner mig lockad att trumma med dem om tillfälle ges. I alla fall ska jag trumma under ceremonin nästa torsdag och det ska bli helt underbart. Jag gick en kurs i afrikansk dans för några veckor sen och mitt blod har inte stillat sig sen dess ; ). Vilka krafter det väcker! Eller cellminnen kanske ?

I alla fall önskar jag dig en underbar torsdag. Själv ska jag fixa lite med min igenvuxna trädgård och njuta av dofterna av salvia, lavendel och rosmarin.

Kramar, Karina

2 kommentarer:

  1. Varmt välkommen i bloggvärlden Karina.. Jättefin blogg och underbar bild på dig.. Kul att kunna titta in här då och då. Vet du att det finns en bok som heter : When the drummers where women.. En väninna till mig som också älskar trummor har läst den .. och gillade den mycket. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  2. Jättetack, Anne! Vad glad jag blir att du tittar in till mig. Jaa, vi kommer säkert träffas här någon gång. När tiden är rätt : ). Tack för boktipset. Den ska jag köpa! Kramar, Karina

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!