tisdag 21 september 2010

En lugn stund

Nu sitter jag här och har en lugn stund. Gud, vad det är skönt! Ett barn i skolan och ett som fortfarande sover. Detta är lycka! Naturligtvis är det också lycka att vara med barnen men jag är så mycket med dem att jag emellanåt längtar efter egen, tyst tid.

Nu sitter jag här och njuter med en kopp ekologiskt kaffe och smörgåsar med solvarma, underbart goda körsbärstomater. Apropå mat så var jag värsta godis- och colajunkien när jag bodde i Stockholm för snart 10 år sen. Då träffade jag min mycket långsamma franska man som ser mat som en av de viktigaste sakerna i världen. Nästan i alla fall ; ). Han lagade gudomlig mat och jag åt och åt. Och njöt och njöt. Och tänkte att nu blir jag jättetjock av att äta så mycket mat. Men inte då. Nu äter vi riktigt god, näringsrik mat som vi lagar själva och vilken skillnad det är! Jag har mycket mer energi och mår bättre. Dessutom är matstunderna heliga. Och heliga stunder är ju bra att ha : ).

Idag ska jag andas. Vara medveten om min andning och ta långa, djupa andetag. Andas in den sista sommarsolen för i år. 2010 är tydligen året då allt som är lite skrangligt rasar ihop och nya projekt tar form. Det visar sig stämma bra för oss och mina vänner.


Mabonceremoni
Vad tror ni om att det kan vara farligt att göra ceremonier på kraftplatser på speciella högtider? Tror ni att det kan väcka läskiga saker till liv eller räcker det att ha en tydlig och klar intention och skydda sig genom jordning m m? Jag är jättesugen på att göra en fin fullmånemeditation ute i skogen på torsdag men en av kvinnorna i min kvinnocirkel tycker det är läskigt (eller rättare sagt hennes man ; ).


Jag önskar dig en fin tisdag!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!