måndag 4 juli 2011

Meditation med nymånen

Denna månad kände jag en extra stor längtan att meditera till nymånen - okej, jag veeet. Det säger jag nästan alltid ; ). I alla fall så tog jag en stund i fredags morse till att meditera själv och kanalisera Kärleksbrevet och sen var jag inbjuden att delta i en kollektiv meditation i lördags kväll. Det var så himla härligt! Vi visste inte hur många vi skulle bli men det blev en grupp på 6 kvinnor till slut och vi båda trummade och sjöng sånger från flera länder. Sedan ledde fina Marie-Hélène oss på en mycket fin och djup guidad meditation. Vi avslutade med att mmmmmma tillsammans med människor runtom i världen på uppmaning från 3 kvinnor som har skapat World Wide Women Web (http://worldwidewomenweb.wordpress.com).
  
"...we suggest to all cermonies around the globe that we share in the powerful, primordial and universal prayer: the sound ‘M’. MMMMM is life, joy, love, creation, manifestation and healing. The sound should be hummed at different tones, high and low. This is a long drawn out MMMMMMMMMMM that originates from an old Mayan tradition of healing. Let’s hum together, being aware of our connection and consecrating our prayer to the benefit of the Earth, humanity and the universe. We can easily imagine our sound waves resonating without barriers, connecting us in our web of dreams, dancing in pure conciousness."

Nästa fullmåne
Nästa fullmåne är fredagen den 15 juli och då ska vi slå på stort och ha en meditation, fest utomhus tillsammans med ett par som verkar utomordentligt flummiga : ). Zunthi och Citlalmina (http://www.ollintonantzin.com) heter de och det ska bli spännande att träffa dem och antagligen en hel del andra spännande människor. Kul! Och jag tror och hoppas på mycket trummande - så klart : ).

Jag önskar dig en skön kväll!

Och njut av månen...

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!