onsdag 6 juli 2011

En dag vid floden

Nu har jag spenderat ännu en dag vid floden. Jag njuter så av solen och ljudet av det forsande vattnet. Vilken tur jag har som får bo här. I Paradiset. Jag vill passa på att dela med mig av en fin övning jag brukar göra när jag är ute i naturen. Den passar överallt och till alla årstider men oftast gör jag den på våren eller sommaren när det verkar som enklast att verkligen njuta av att vara ute...

Bli ett med naturen
Sätt dig eller lägg dig ner bekvämt ute i naturen. Jag brukar lägga  mig ner på en stor sten eller på jorden. Andas djupt och lugnt och känn hur din kropp känns. Hur flödar energin? Vilka delar är spända och vilka är det inte? Andas igenom alla delar av din kropp till du känner hur alla spänningar löses upp. Ta den tid du behöver. 

Känn nu kontakten mot jorden/stenen/vattnet. Känn hur den energin känns. Analysera inte utan känn bara efter. Känn in kraften som finns där och låt din kropp riktigt sjunka in i den. Känn hur den omsveper dig och bli ett med jorden. När du känner dig fylld med energi igen så tacka och kom sakta tillbaka igen.

Denna övning kan du göra så ofta du vill - särskilt när du känner dig låg och saknar energi. Den ger en snabb kontakt med elementen och naturen igen och det kan hjälpa om du känner dig lite deppig eller vilsen. Vi är aldrig ensamma och kraften finns alltid där. Vi glömmer bara bort det ibland...

Stora, nya steg för mig
Denna veckan har jag - äntligen! - ringt några viktiga samtal och bokat in ett viktigt möte för att gå vidare med mina jobbprojekt. Det känns läskigt, spännande, pirrigt och alldeles - underbart, ha, ha! Men det är bra att ta stora steg och göra saker som är lite läskiga... Jag känner mig så levande!

Nej, nu ska jag surfa runt lite på oseriösa bloggar för att inte bli alltför seriös, ha, ha!

Varma kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!