lördag 1 januari 2011

Vackra Korsika

Nu är jag tillbaka till min lilla by igen efter en helt underbar resa till Korsika. Jag hade bara varit där under sommaren men det är så lugnt och ännu mer magiskt på vintern. Jag fick mycket egen tid till att meditera, kanalisera och det blev flera vackra möten med en grupp av kvinnliga guider som jag har haft mycket kontakt med tidigare. Jag fick en så starkt känsla av att ha påbörjat något för 10 år sen när jag var på Korsika för första gången och nu fullföljer jag detta. Ett projekt som startade då och som jag nu förverkligar. Det är tydligt att jag har en bok att skriva och dessa kvinnliga guider hjälper mig att skriva den. Eller rättare sagt så har de mycket att säga oss och jag har lovat dem att skriva ner dessa budskap.

Inre vägledning
De kvinnliga guiderna jag har träffat tidigare men som nu blev mycket tydligare under Korsika-resan vägledde mig på ett mycket tydligt sätt. Jag fick en stark känsla av att de hör hemma på Korsika och att deras energi är starkt kopplad till havet. Jag kommer prata mer om dem senare...

Påfyllning av havsenergi
Nästan varje dag var jag nere vid havet och fyllde på av dess energi. Vilken stark och samtidigt jordad energi det var. Jag fick sån kraft! Och vilket möte med havet och vattnets kraft. Det hade jag aldrig känt på samma sätt tidigare. TACK för det. Vilken lyckans ost jag är : )
Underbar utsikt på färden från Bastia i norra Korsika

Det första vi såg när vi åkte av båten. Bra tecken, eller? ; )


 Familjen och jul
Det var en ganska lugn jul med en del stormar som gav oss möjlighet till starka och intressanta möten. Barnen stortrivdes och vi fick underbart god mat att äta. Färsk fisk av olika sorter, jättegoda grönsaker och otroligt goda viner. Himmelskt! Allt detta i små vackra byar som verkar hänga på bergskanterna. Korsika är verkligen en magisk ö. Kraftfull men denna gången var det inte för starkt för mig utan energin verkade gå rakt in. Nu känns den delvis även som "min" ö.


Eftersom det är den 1 januari vill jag passa på att önska er ett riktigt underbart nytt år, 
fyllt av kärlek och ljus!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det låter och så spännande med boken...
    Mycket kärlek inför det nya året som nu har anlänt.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Detsamma önskar jag dig : ).

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!