onsdag 5 januari 2011

Nymåne igen

Ja igår var det dags för en nymåne - igen. Jag tycker att tiden bara flyger iväg just nu. Jag har flera projekt på gång och känner att nu är det dags. Dags att genomföra de saker jag drömmer om! Eftersom jag vill ha en massa saker så passar jag på att be om allt varje gång det är nymåne : ). Skämt åsido så passar jag på att använda mig av denna "nya" energi som frigörs för att gå vidare.

Onsdagar är barnens dag
Idag är det onsdag och i Frankrike är de flesta barn lediga från skolan. För min del betyder det mycket tid till att ta det lugnt på morgonen, kul utflykter och mycket mys. Ja, och en hel del bråk också ; ). Det regnar och är så grått idag att vi har läst och gosat nästan hela tiden. Vi passade på att plocka några kassar med blodapelsiner, mandariner och clementiner på Korsika så nu njuter vi av färsk och obesprutad frukt. Underbart! Och barnen lär mig att stanna upp och vara lite mer som tjuren Ferdinand. Jag njuter av att vara helt närvarande i de små stunderna


Givande kanalisering
I början av denna veckan hade jag dessutom turen att få göra en kanalisering för en kvinna jag haft kontakt med för länge sen. Och än en gång påminns jag om att jag är lyckligt lottad som får hjälpa andra att se sitt eget inre ljus. Vilken ynnest det är! Vi är ju alla tillsammans på denna vackra jord. Och fastän vi alla har vår väg att gå så går vi även tillsammans.

Jag önskar dig en skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!