tisdag 21 december 2010

Vilken skön jul

Vi tar det mest lugnt och fixar med bilar, packar väskor och äter clementiner. Jag var lite besviken när jag såg att det regnade och var mulet i morse. Jag hade så himla gärna velat se den där rödbruna månen. Men nog kände jag av den. Har varit som en duracellkanin hela dagen och barnen med. Vi har packat lite mer och tittat på tecknad film. Och i morgon åker vi! Det bär av till Korsika för att träffa barnens farfar. En av dem ; ). Det ska bli jättekul, jätteskönt och alldeles underbart.

Det är så vackert på Korsika och min svärfar är snäll, cool och lagar gudomligt god mat. Färsk fisk som får puttra hela dagen och goda efterrätter. Och inget tjafs för han gör sitt och vi vårt. Och han avgudar barnen. Som om inte det vore nog så ska jag få egentid. Egen. Tid. Smaka på det ; ). Jag ska skriva och meditera varje dag. Sådan deal har vi min fina man och jag.



Ta hand om er och fira solens återkomst om det känns rätt för er!

Varma kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!