lördag 9 oktober 2010

Nymåne i vågens tecken

Och så var det - äntligen - dags för den nya månen! Det händer mycket i mitt liv just nu och efter en tid av utrensningar, omvärderingar och klurande över vad just jag vill göra med mitt liv så känner jag nu att jag är påbörjat en ny fas. Jag känner för första gången på länge att jag verkligen följer min egen väg. Att jag gör det som är rätt för mig. Jag håller på att skapa en balans i mitt liv. Balans mellan olika projekt jag vill arbeta med, balans mellan familj och "mitt liv"" och balans även mellan det andliga och det jordsliga. Och just det inbjudet vågens tecken till. Balans!

Äntligen säger jag bara : ).

Jag firade detta med en mycket enkel liten meditation med min underbara vän Fanny. Vi hade tänkt oss en stor och fin ceremoni med både ljus, salvia och trummande men det bidde inte så. P g a praktiskt strul bidde det i stället en fin liten stund med samtal och meditation ute i min lilla trädgård. Vi hade inte ens tändstickor till salvian och ljusen! Ha, ha så kan  det gå. Men jag tycker att det allra viktigaste är intentionen, inte formen. Och även om det är mysigt att göra det fint och ha en genomtänkt ceremoni så måste det gå att meditera utan något alls.... Bara med månens sken....

Jag önskar er en underbar nymåne men spännande nya projekt och mycket kärlek!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!