torsdag 28 oktober 2010

Döden - Livet?

Jaa, denna tid mellan fullmånen den 23 oktober och Samhain den 31 oktober är verkligen speciell. Jag brukar känna det men just i år känns det extra mycket. Kanske för att jag är mer uppmärksam eller så är det för att det är extra speciellt just i år. Det är som att naturen och livet drar mot sitt slut. Vi går in i dödsfasen för att sedan vila och födas på nytt igen. Döden är ju en del av livscykeln och det känns verkligen påtagligt just i år.

Denna veckan har jag hört talas om 3 dödsfall på bara en vecka och det hör inte till det vanliga direkt. Själv känner jag för tystnad och djup. Att sjunka ner i jorden och vila. Jag märker hur jag inser ännu tydligare mina mönster i livet. Hur jag skapar vissa typer av relationer och att dessa inte längre passar mig. Jag ska göra en fin ceremoni på söndag och formulera det jag härmed avslutar och vad jag nu bjuder in i mitt liv.

I dag var annars en fantastiskt vacker dag med strålande sol; t-shirtväder och jag tog en riktig långpromenad med mina barn. Helt underbart att gå i solen och njuta av en gudomlig utsikt. Vackra träd med löv i alla fina höstfärger.

Jag önskar dig en fin och insiktfull höst!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!