måndag 5 mars 2012

Kvinnogemenskap - SjälsSystrar

I början av året fyllde jag flitigt i Leonie's Goddess Yearbook and Planner där jag bl a fick göra en lista på 100 saker jag ville göra under detta år. 100 saker är mycket! Det tog några veckor innan jag blev klar med listan. Det magiska med denna lista är att den måste ha aktiverat något i mig för jag bockar av en aktivitet efter den andra med en otroligt hastighet. Vissa saker minns jag inte ens att jag har skrivit ner men de sker ändå!

Kvinnocirkel och Trumcirkel
Två saker som jag har längtat efter i flera år nu är att vara med i en riktigt fin kvinnocirkel och att trumma regelbundet med underbara människor. Jag har varit med i en pytteliten kvinnocirkel (2-3 personer) med två nära vänner men gruppen kändes lite liten och instängd efter ett tag och jag började längta efter mer.

Jag har även fått inbjudan till trumcirklar av personer som är mer intresserade av att inta olika hallucinogena plantor och det är inte riktigt min grej (inte alls!)

Det magiska var att för två veckor sen fick jag en inbjudan att delta i en jättefin kvinnocirkel och när jag kom dit så fanns det 4 (!!) trummor på plats. Och vi är kvinnor i olika åldrar. Både jätteunga (min dotter som är snart 3 år : ) och äldre. Jag älskar att utbyta med olika generationer. Det ger en sådan kraft och det känns verkligen att detta är naturligt för oss. Det är bara vårt samhälle som inte längre värderar gemenskap och de äldres kunskap.

En av kvinnorna ser ut som en gammal indiankvinna med långt hår och djup blick. Hon bor ute i naturen, trummar och jobbar som doula.

Tack, Universum!

Om jag hade formulerat min högsta önskan i minsta detalj så var det detta jag hade önskat.

Livet är Magiskt
Just nu är jag förundrad och djupt tacksam för mitt fantastiska liv. På det materiella planet är det mycket spartanskt med på alla de andra är det fullt av Kärlek och andra Rikedomar. Jag har träffat så många fantastiska människor den senaste tiden och Min Väg och min Livsuppgift klarnar mer och mer. Vad kan jag säga?

TACK!

Jag är så tacksam för varje dag i detta underbara liv. Jag har tillit till att allt sker för mitt Högsta Goda (även när min hjärna tycker annorlunda ; ).

Jag önskar dig en underbar dag (igen!)!

Varma kramar, Karina

5 kommentarer:

  1. Trumresa för alla åldrar, härligt, spännande. Ja verkligen hellre materiellt spartanskt o rik på kärlek o gemenskap (kanske också så ibland att det spartanska på ett plan ger utrymme för rikedom på andra).
    Tror inte jag i allt har samma existentiella hållning/tro som du;) men det strålar en skön energi ur det du skriver, en spontan livskänsla som jag känner samhörighet med.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen! Älskar trummor : ). Intressant det du skriver om att det spartanska kan ge utrymme för annan rikedom. Och vad fantastiskt att dela en känsla trots att vi inte delar samma tro. Jag tycker det är så häftigt att dela det viktigaste (kärnan)men inte alltid formen. Det ger hopp för framtiden även när jag ibland undrar hur vår värld ska kunna räddas.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så fin din blogg är Karina och vilken underbar cirkelbild du hade här.. Inspirerande med listan på 100 saker .. jag ska nog kolla in Leonies inspiration och skapa en sån lista med... Ja visst är det magiskt hur saker faller på plats när vi önskar och det känns som att detta året sker det snabbare än någonsin... så fint med din trumcirkel. Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Så vackert- och Karina- vilken fin bild du målat. Du målar underbart vackert. stor kram

    SvaraRadera
  5. Tack, Anne! Visst är bilden vacker! Tyvärr är det inte jag som har målat den men nu blev jag sugen på att göra det : ). Jag älskar 100-listan. Den har verkligen inspirerat mig och det ligger mycket kraft i att formulera våra drömmar. Bra tillägg till att måla det vi önskar som du skrev om för länge sen. Ja, visst går det fort och lätt i år! Kramar!

    Pernilla: Tack! Det är tyvärr inte jag som har målat den men jag ska snart börja måla igen. Stor kram!

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!