torsdag 2 februari 2012

Många tankar, mycket som händer

Tiden går så fort känns det som just nu. Eller är det bara just nu? Jag som längtat så efter att få påbörja mina projekt börjar nästan få svindel. Det är fantastiskt när Livet rör sig i Rätt Riktning, dit jag vill gå. Hinder som länge verkat oöverstigliga smälter nu bort som isen om våren. Jag bara glider fram. Allt sker så lätt. Som att någon tryckt på en knapp. Är det jag? Eller är det en del av en Stor Plan som Great Spirit/Källan/Gud/Gudinnan skapat för länge sen?

Intentioner och Fokus
Jag har visserligen formulerat tydliga intentioner den senaste tiden. En av dem är att få kontakt med personer som har en vibration som liknar min egen. Det lät otroligt flummigt insåg jag nu, ha, ha! Det jag menar är att jag gärna vill möta och kanalisera för personer som verkligen tar till sig den energi jag förmedlar. Och använder den för att känna sig starkare, tryggare och mer älskade.

Be och du skall få har jag hört. Nu dyker dessa underbara personer upp och jag är uppfylld av en enorm tacksamhet och känner hur mitt hjärta nästan brister av kärlek. Dessa möten är så råa, så vackra, så sanna, att jag nästan måste kippa efter luft för att det inte ska bli för mycket.

Allt är som det ska
Det känns mycket tydligt och starkt i hela min själ att detta är Min Väg. Det är därför jag är här och detta är mitt Soul's Purpose. Jag har nog alltid vetat det men nu verkar det oundvikligt. Som att detta helt plötsligt (?) är det enda jag kan göra. Allt annat faller bort. Samtidigt känner jag en stor längtan efter att vila. Att gå en riktigt lång tur ute i naturen. Att sammansmälta med träden och Moder Jord.

Dessa fantastiska möten på de högre planen skapar en djup längtan hos mig att återknyta kontakten med Här och Nu. Mitt jordiska jag. Med min kropp. Och jag är så glad och tacksam för att känna så.  Tänk att Jag vet innerst inne vad jag behöver för att känna balans.

Stora saker är på gång. Fantastiska projekt. Stora Drömmar håller på att ta fysisk form. Och trots att mitt huvud inte alls är övertygad om att detta kommer att fungera så känner Jag att allt är precis som det ska vara. Jag har tillit. Allt sker precis vid rätt tillfälle och jag är precis där jag ska vara.

TACK!

Varma kramar, Karina

5 kommentarer:

  1. Så underbart befriande att läsa både din svenska och engelska blogg just nu. Så kraftfullt och vibrerande. Jag gjorde den vackra visualiseringen du beskrev på den engelska bloggen. Jag tycker den var så fantastiskt vacker! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Pernilla! Vad glad jag blir : ). Verkligen : ). Jag älskar att läsa det du skriver och det är underbart att få följa din fantastiska inre resa. Jag hörde en jättevacker sång nyligen som jag tror du skulle gilla. Ska lägga upp den på Facebook lite senare.

      Stora kramar

      Radera
  2. Underbart att höra Karina!!... Det känns verkligen att du är på väg mer och mer att ge av din livsuppgift...och du förmedlar en så härlig inspirerande känsla av glädje i det... Samt vilken jättefin bild du har på dej ..du strålar sant och äkta... Kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anne! Ja det händer mycket nu. Vilken resa! Vad roligt att du gillar bilden. Min man skrattade när jag lade upp den och sa att den inte såg så seriös ut, ha, ha!

      Stora kramar, Karina

      Radera
  3. Vad härligt det låter. Det låter så mjukt och lätt samtidigt när du beskriver det, samtidigt som det känns starkt och kraftfullt. Visst går det fort när det är rätt, och så lätt också! Nästan så man tappar andan, som du skrev.

    Personer med samma vibbar - inget konstigt för mig! ;)

    Många kramar!

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!