onsdag 15 februari 2012

Influensa, Stora Projekt och Livet

Ja, vilken titel det blev! Ha, ha! Efter flera veckor av fantastisk och sprudlande energi blev jag helt utslagen av influensan. Jo, visst trodde jag att det skulle komma en svacka efter den uppåtperioden jag varit i så länge men inte trodde jag att den skulle bli så våldsam. Nåja, det blev mycket vila för mig och jag tar mig långsamt tillbaka upp igen.

Sjukdom
Det är skönt att få vara sjuk ibland, tycker jag. Då måste jag ta det lugnt. Och vare gång jag ligger där och flämtar av smärta så tänker jag på alla de som alltid är sjuka. De som har kroniska, dödliga sjukdomar och som kanske har ont varje dag. Och mitt hjärta öppnar sig ännu mer. Och jag sitter med vissheten om det.

Jag tackar min kropp för att den är frisk och stark. Och jag påminns om att det är viktigt att lyssna på den. Även när jag tycker att jag har viktigare saker för mig. För inget är viktigare än det. Kroppen. Att lyssna.

Efter den euforiska fasen har även jag plötsligt fått panik över att jag faktiskt har gjort det! Jag har bokat in en kurs. Och bokat en plats på HARMONI-expo. Hjälp! Hur tänkte jag nu? Jag ler åt mig själv och klappar mina rädslor ömt. De vill mig väl. Det vet jag. De vill att jag ska ha det bra. Vara trygg. Det är bra. Men jag har även annat att göra. Äventyr att uppleva!

Gästbloggare
Ett av mina önskemål för detta år är att ha gästbloggare som skriver här. Och att få gästblogga för andra. Nästa vecka blir det verklighet! Fina, kärleksfulla och naturälskande Jackie från FlowerSpirit och Essence of the Wild kommer att skriva ett inlägg här nästa vecka!!! Jag är så glad att hon vill skriva för oss. Och om ni har frågor så kom jättegärna förbi och ställ dem. Jackie drar igång kursen Barefoot Breathing igen nästa månad och jag ville så gärna att hon skulle skriva om den. Den låter magisk!

10 Steps to Soothe your Soul in Nature
Jag har planerat att vara med i 10 dagar med start nu på måndag den 20 februari. Kursen är GRATIS och det vore jättekul om vi vore flera att gå den tillsammans. Sedan hoppas jag kunna gå den långa kursen (8 veckor) i maj. Jag blev så sugen på att andas med Moder Jord och krama träd.

(Jag är en affiliate för Jackies kurser så om ni klickar på en av mina länkar och köper något så tjänar jag pengar. PS: Jag skulle ha med länkarna även om jag inte fick betalt : ).

Livet
Ja, livet lunkar på. Ibland har jag Tillit till att jag har gjort rätt livsval, rätt jobbval. Och ibland får jag panik och undrar vad jag har gjort. Helt normalt antar jag och för det mesta sätter jag mig ner och andas. Det går bra det med : ). Ofta känner jag mig väldigt lyckligt lottad som får arbeta med så underbara människor. Verkligen. Och det ska bli fantastiskt att vara i Sverige i två veckor. Snart! Och det ska bli så roligt att få träffa er.

Fina, fina läsare (och skrivare ; ).

Varma kramar, Karina

4 kommentarer:

  1. "Och mitt hjärta öppnar sig ännu mer", vackert, att bara "sitta med det". Känns, för mig, livsbejakande, att ta in såväl det goda, fina i livet, som det svåra. Och ja, känner igen det där: tilliten...och så plötsligt, men herregud, liksom. Och så: bara andas...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer och går den där känslan. Kanske blir inte livet mer konstant och förutsägbart utan vi lär oss leva med det... Det ständigt föränderliga.

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  3. Min spontana tanke är: kanske när vi flyger i luften av eufori, precis då vill livet ha ned oss på jorden igen - så vi kan med kontakt i rötterna, få styrkan att ta de kliv som står på tur. :)

    Roligt att höra att du är på fötterna igen!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja men visst, Ingrid! Det låter ju logiskt, kloka du.

    Kram!

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!