tisdag 7 juni 2011

Att våga ta steget

Jag funderar mycket på det här med drömmar och att våga ta steget (stegen?) och följa dem. Vad drömmer Du om? Och lever du den drömmen? Hur kan vi göra för att våga formulera våra drömmar och sedan ta de steg som krävs för att leva det liv vi verkligen vill leva. Dessa stora frågor upptar mina tankar just nu. Idag skickade jag in min ansökan till halvtidsjobbet på kommunkontoret i min lilla by. Jag tror att det kan ge en del av den balans jag söker mellan en fast inkomst och ett "riktigt" jobb och de projekt jag verkligen vill syssla med (kanalisera, sälja och ge kurser i Livets Blomma, kommunikation m m). Kanske är det bara en illusion och egentligen borde jag kasta mig utr för stupet och ge de projekt jag verkligen vill hålla på med chansen att bära mig genom livet. Ha kakan och samtidigt äta den. Eller som jag brukar säga sen jag bor i Frankrike "både ost och efterrätt". Varför välja och kompromissa när vi kan få allt?

Jag klurar vidare...

Och önskar dig en underbar dag!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!