torsdag 9 december 2010

Livet går i sin egen takt

Nu sitter jag här tidigt på morgonen och njuter av tystnaden och värmen från vedspisen. Detta är verkligen lycka för mig just nu. Så jag har längtat efter en egen stund på morgonen. Min tid. Innan dagen vaknar. Jag känner smaken av något nytt... I tisdags kom min vän Nathalie hit och vi pratade om Livets blomma. Det visade sig att hon har önskat att den ska utvecklas under 2011 så när jag ringde blev hon jätteglad och bokade in en tid direkt. Roligt! Och hon funderar på att ha kurser i hur man kan använda den och behöver ha någon att bolla med.

Livets blomma tillverkas nu av en annan person som är väldigt inspirerad av blomman och som arbetar i harmoni med den. En ny cykel börjar. Vi ska prata om hur det lilla häftet med information som hör till kan utvecklas och bli bättre. Nathalie och hennes man Fred är så nära denna blomma att de har svårt för att själva sälja den men jag som "bara" använder den känner tvärtom att den här måste jag berätta om för alla. Ha, ha!

Givande samtal
Igår var en kompis här på pepparkakshusbyggande. Eller ja, vi försökte klistra ihop huset och barnen satte dit godis på taket , åt godis och doppade det i kristyren. Roligt hade vi i alla fall. Och det var väldigt exotiskt för kompisen och hennes barn : ). I alla fall så har jag känt en tid att vår relation mest är "trevlig" men inte djupnar med tiden. Igår bestämde jag mig för att berätta om vad Nathalie sysslar med (healing) och att det kanske kunde vara något för dem. Min kompis var väldigt intresserad och det slutade med att jag berättade att jag kanaliserar och vad det ger mig. Hon blev väldigt rörd och började dela med sig om en andlig upplevelse hon varit med om och om sina rädslor för sig och sina barn. Och helt plötsligt kändes det magiskt! Vi pratade verkligen med varann och jag såg henne på ett helt annat sätt. Det var så fint och det kändes värdefullt att få ha ett sånt utbyte med en annan människa. Jag älskar att prata på ett djupare plan med andra. Det är så spännande och det ger så mycket. Jag tror att det är en av anledningarna till att jag älskar att kanalisera. Allt är på djupet!

Nej, nu kallar barnen! TACK for denna stund, fina vänner.

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!