onsdag 30 maj 2012

Stockholm nästa!


Jag börjar bli lite nervös inför Den Stora Resan. Efter några år med små barn och man har jag vant mig av med att resa själv. För inte så länge sen packade jag lätt min ryggsäck och drog ut på äventyr. Då var det lättare för mig att lämna allt och fly än att stanna kvar och bygga något. Det har verkligen hänt mycket den senaste tiden och jag älskar mitt liv. Men ibland längtar jag tillbaka till det gamla, "enkla" livet och nu när jag går in i en ny fas i mitt liv, blir stunder av egen tid, av frihet möjliga igen.

Det känns både helt fantastiskt och galet roligt. Och lite läskigt, ovant. Det är intressant att se hur snabbt ett sätt att vara på kan förändras. På bara några år.

En Kanaliseringskurs till!
Och det känns verkligen helt magiskt att Pernilla och jag ska ha kurs igen nu till helgen! Aldrig hade jag kunnat ana att det skulle bli en kurs till så snart! Och det verkar som att det blir ännu en i september.

Första kursen var ett stort steg som jag tog utan att veta hur det skulle gå. Alls. Det var min Stora Dröm att ha en Kanaliseringskurs. Till slut kände jag att om jag inte gör det nu så kommer det aldrig att bli av. Så trots att jag inte visste hur det skulle ske så bestämde jag ett datum, bokade en flygbiljett och hittade en lokal. Sen var jag ju tvungen att prata om den för att bjuda in deltagare. Emellanåt dök paniken upp men varje gång hade jag praktiska saker att göra så det gjorde Det Stora Projektet lite mer hanterbart.

När kursen väl började hann jag inte bli nervös utan var upptagen med att dela med mig av de enkla tekniker jag lärt mig. Och Mötet med deltagarna och Deras öppna hjärtan tog över. För kurserna handlar inte om mig utan om Dig. Du som vågar ta ett steg närmare Ljuset. Du som vill leva Djupare, Mer Medvetet och Du som vill leva i ett flöde av Kärlek.

Och jag arbetar inte ensam. Inte alls! Länge trodde jag att jag var tvungen att göra allt själv. Att jag inte behövde hjälp. Eller att ingen kunde hjälpa mig. Att ingen kunde förstå vad jag tänker och känner. Nu har jag äntligen förstått att det inte är så. Tillsammans är vi starka. Tillsammans blir Allt möjligt. Och vilken lycka det är!

Så kursen i våras var möjlig tack vare Pernilllas fantastiska stöd (och supergoda choklad med havssalt ; ), Nellie och Ulfs otroliga energi och närvaro. Och alla fina möten båda på vägen och under kursens gång.

Men när Pernilla ville boka in inte bara en utan två(!!) kurser så snart trodde jag inte att det skulle vara möjligt. Så fel jag hade. Denna gång är vi ännu fler och i höst växer gruppen ytterligare. Bollen har börjat rulla. Jag tog det första steget och nu har kurserna fått ett eget liv. De växer och sprider sig. Och jag är så Glad och Tacksam att få vara med om detta. Vilken Dröm! Och denna gång är det Pernilla som leder och jag som är hennes side kick. Roligt!

Tack, Pernilla! Och TACK till er som ska vara med, och till alla er som har uttryckt ert intresse för våra kurser. Det betyder så mycket för mig. Och om du är intresserad så finns det några få platser kvar.

I Kärlek och Ljus,












4 kommentarer:

  1. Coolt! Blessings till kursen o din fortsatta livsresa. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, Maria! Spännande resor för oss b♥da detta ♥r : ). Kram

    SvaraRadera
  3. Tack tillbaka vilket underbart blogginlägg! Jag känner mig hedrad och är lika tacksam för dig och för vad vi skapar tillsammans... och mer ska det bli! Kram Pernilla :D

    SvaraRadera
  4. Tack själv, Pernilla! Spännande : ). Stor kram

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!