lördag 5 maj 2012

Omtumlad och lite trött

Trots det senaste fotot till denna blogg så är jag trött och lite omtumlad. Som att något skakat om mig och så låter jag vinden virvla iväg mig. Jag tror att det började när jag kom tillbaka från resan till Sverige i början av april. Det var så fantastiskt att ha min första Kanaliseringskurs där och att vara med på Harmoni-expo. Jag var så uppfylld med Kärlek och Stjärnljus att jag bara flöt omkring och var Glad hela tiden.

Det var när jag kom tillbaka hem till Frankrike igen som jag landade i verkligheten. Och insåg att jag faktiskt var trött. Och behövde vila ut. Ta det lugnt. Göra inget och fylla på ett tag.

Gjorde jag det? 

Nä hä då. Det hade jag inte tid med. Vaddå vila? Jag älskar mitt jobb och det fyller på mig med kraft automatiskt. Det är visserligen sant. Men till en viss gräns. Och den hade jag glatt överskridit. Så jag jobbade på för att jobba igen allt det jag inte hunnit (och velat ; ) göra när jag var i Sverige.

Först märkte jag inte av det. Känslan smög sig sakta på mig. En dag insåg jag att det jag tycker är allra roligast inte var roligt. Och den känslan höll i sig. Jag fick tvinga mig igenom mina uppgifter. Jag betade av allt jag var tvungen att göra och det började kännas tungt.

Jag höll på så här i några veckor samtidigt som jag djupt inne i mig själv kände att det var dags att ta det lugnt. Att sitta alldeles stilla och Lyssna. Lyssna inåt. Bara vara, som det heter. Jag gjorde några tappra försök men det kom Viktigare Saker emellan. Som det brukar göra när jag motvilligt bestämmer mig för att ta hand om mig själv. Till slut tror jag att Gud/Gudinnan fick nog och tryckte på off-knappen.

I går hade jag ett viktigt Skype-möte på förmiddagen. Efter en mycket pratig och inte alls speciellt meditativ meditationsstund med en vän skyndade jag mig att koppla upp mig. Det var då jag upptäckte att varken internet eller telefonen fungerade. Hoppsan! Eller rättare sagt J-vla Skit, tänkte jag och började fixa och dona för att få allt att fungera igen. Sen sprang jag runt och pratade högt ett tag. Till sist insåg jag att det inte fanns något mer jag kunde göra.

Då gick jag äntligen ut och satte mig i gräset i trädgården och andades. Mina axlar sjönk ner i normalläge och det var så skönt att hinna ifatt mig själv. Resten av dagen var jag helt närvarande utan hysteriska Facebook-avbrott eller jag-ska-bara-kolla-en-sak-på-datorn-avbrott. Vad gjorde jag då? Jag lagade mat i lugn och ro (utan telefonen i högsta hugg), läste sagor för barnen och jag läste t o m i en bok. Kors i taket!

Det var så underbart! Och då bestämde jag mig för att ta det lugnare, internetta mindre... Och i morse gick jag upp kl 6 och mediterade själv en lång stund. Jag sprang faktiskt ut, barfota, och ställde mig i det kalla, våta gräset och såg solen gå upp. Wow! Det var mycket härligare än att börja dagen med att kolla mina mail. Surprise!

Nu, mina vänner, ska jag logga ut och gå på bio. Det blir en vacker film om födelser i olika länder runtom i världen. Och prat med fina vänner och några varma kramar. Riktiga. Inte bara virtuella : ).

Jag längtar efter fysiska möten idag.

Jag önskar dig en fin dag!

Varma kramar,

Karina

4 kommentarer:

  1. Sammanfattad journey som nog många känner igen sig i. Själv "klarar" jag inte mer än några fyllda dagar, sen bara måste jag ha en lugn dag. Då går jag ändå nån timme med hund varje dag, där jag ju får tid osv. Men, jag blir glad på nåt vis när jag läser det du skriver här. Det känns så fräscht, så livsnära, vardagligt. Och vilken härlig header! du som påstår att du inte är photogenique;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för dina fina ord, Maria! Det betyder mycket för mig. Jag har sprungit och gjort så mycket den senaste tiden. Och jag tar mig inte tid att skriva här. Det var ju faktiskt så det började och jag älskar att skriva har jag upptäckt.

      Men jag har läst så mycket bra att jag blev hämmad av det. Kul att du gillar fotot - det är fördelaktigt ljus ; ). Kram

      Radera
  2. Åh, jag blir alldeles varm, glad, jordnära av att läsa din text.
    Dina processer, från virvlande vind till datorstopp och sedan meditativ :) det är alltid kul att läsa om just processer, och se vart livet för en...

    Tack för att du loggade in för att dela med dig av denna berättelse,
    och ha det skoj med fysiska möten och kramar.

    Och som Maria ovan säger, vilken härlig header!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK, Ingrid! Vad kul att du läser. Ja, Gud, ja, dessa processer... Jag är glad att jag bara skrev trots att jag inte alls visste vad jag skulle skriva om innan jag började...

      Kom precis hem från en mycket märklig kväll. Istället för film blev det långa samtal med ett mycket fint par. Sen körde jag hem genom åskvädret. Jag bad om en regnbåge för jag älskar dem och har inte sett någon på länge.

      Så coolt att när jag kom hem till min by dök det upp en enorm, dubbel och jättestark regnbåge. Den lyste så klart och länge. Tack för det : ).

      Kramar,

      Radera

If you prefer my blog in English please click here!