torsdag 19 maj 2011

Vackra sånger

Jag har verkligen badat i vackra sanger och dans de senaste veckorna och det påminner mig om att jag för ett tag sedan bad att få arbeta mer med ljud... Det verkar som att den önskan blev hörd för nu dyker det upp tillfällen som passar till just det. I söndags lyssnade jag på en otroligt duktig kör som sjunger heliga sånger fran olika länder och på olika sprak. Vilka starka vibrationer! Min vän Fanny som sjunger i denna kör sjöng även en jättevacker sång som heter Tumare Darshan när vi hade vår Kvinnocirkel.

"Tumare Darshan Ki bela Ye mausam ras rachane ka.
Liye ullas ki sanse Samai masti me jine ka.

The season has arrived where I will finally see you and dance with you.
With the breathing in of joy, it is time to live in bliss."

Här kan du höra Deva Premal sjunga denna vackra sång:



Och vilka vackra ord! Jag känner mig full av kärlek och lycka just nu. Som nyförälskad i livet : ).

Soliga kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!