tisdag 31 maj 2011

Svåra val

Just nu befinner jag mig verkligen vid ett vägskäl i livet. Mitt yngsta barn har fyllt 2 år och jag känner att jag vill börja jobba ordentligt igen. Ha en inkomst och hålla på med intressanta projekt. Det jag klurar mest på denna veckan är vad jag verkligen vill göra just nu. Jag tvekar mellan en halvtidstjänst som receptionist/sekreterare där arbetskamraterna är trevliga och jag får veta mycket om vad som händer i min by. Jag skulle bara jobba på mornarna och där för skulle min dotter vara hos en underbar dagmamma halvtid. Hon är jättesocial och jag tror att hon verkligen skulle gilla det. Det alternativet skulle ge mig en viss fast inkomst och samtidigt skulle jag kunna vara mycket med barnen och syssla med mer spännande projekt vid sidan om (kommunikation, kanalisera, sälja Livets Blomma och allt annat jag verkligen vill göra).

Leva min Dröm. Ta det Stora Steget. Ha Tillit.
Andra alternativet är som rubriken antyder att ta steget fullt ut och bara syssla med projekt jag verkligen gillar. Kanalisera, sälja LIvets Blomma och göra fina afficher och broshyrer för olika föreningar och företag. Kreativa och andliga projekt som jag verkligen brinner för. Svårigheten med det är att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna leva på det (eller i alla fal delvis) samt att jag då måste släppa min föräldrapenning och slänga mig utför livets stup.

Jag är verkligen ingen tryghetsnarkoman utan gillar mer att vara äventyrlig men samtidigt vill jag vara med mina barn och inte "vara tvungen" att tjäna pengar på mina passioner i livet. Det är lite kluvet det där... Alla idéer och tips emottages tacksamt.

I vilket fall som helst passar jag trots mina grubblerier på att njuta av solmogna hallon och smultron och doften av lindblom. Mmmm, sommaren är här!


Jag lever. Jag är frisk. Jag är fri och fylld av kärlek!

Varma kramar till alla er systrar!

Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!