måndag 21 februari 2011

Dags för nya bilder!

Här är det vår för fullt. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det blommar lite överallt. Dags att ta bort snölyktan kanske ; ). Jag har haft en underbar dag som började med en lång promenad i skogen med min dotter. Hon låg och tittade på insekter i säkert en timme medan jag njöt av solen. Härligt! Och i helgen var jag på fest. Kors i taket! Det var jättebra musik med massor av afrikanska och orientaliska trummor och som tur var så "tvingade" en kompis upp mig på dansgolvet och sen var det kört. Det var sååå roligt att dansa loss och gud, vad jag skrattade.

Nu lever jag igen
Ja, så kändes det faktiskt när jag vaknade nästa morgon. Jag var egentligen alldeles för trött för att gå på fest men jag upptäckte att trots att jag sov ännu mindre den natten så fick jag en massa kraft. Och om 3 veckor ska jag dansa afrikanskt igen. Med riktiga trumspelare! Wow! Jag inser att kroppen och glädjen måste vara med - inte bara det andliga. Dessutom träffade jag en gammal kvinna som bjöd in mig på en stund med prat och trumspel. Lyllos mig!

Livets blomma
Ja, jag har inte kommit så mycket längre än att börja drömma om detta projekt men i morgon träfffar jag Nathalie för att prata mer och så ska jag träffa tjejen som tillverkar dem. Jag har även tänkt beställa boken om Livets blomma av Drunvalo Melchiek. Det blir spännande läsning!

Jag önskar dig en skön kväll!

Kramar, Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!