torsdag 18 november 2010

Ny måne, ny tid

Nu har jag inte varit inne här och skrivit på ett tag men det har trots det ; ) hänt en del i mitt liv. Jag avslutar min utbildning inom information och har övat mig på att göra afficher för en förening som jag är aktiv i. Det är så himla kul att vara kreativ! När jag väl börjar har jag svårt att sluta... Lycka!

Jag passade på att önska mig en massa saker vid den senaste nymånaden. Eller ja, massor var det inte men väl flera väldigt viktiga saker. En av de allra viktigaste sakerna jag önskar mig är en plats där jag kan kanalisera för andra. Som det är nu så kanaliserar jag mest via internet och då kan jag sitta var jag vill - ute eller inne - och det fungerar bra för mig. Eller så gör jag det för personer jag känner väldigt väl och då blir det hemma hos mig i vårt pyttelilla vardagsrum. Men nu vill jag ju syssla mer med detta. Och bjuda in andra människor som jag inte alls känner. Jag vill göra visitkort och dela ut och bjuda in nya personer.

För att kunna utveckla kanaliseringen behöver jag en plats att vara på. I mitt hem känns för privat och eftersom vi bor så litet och jag har familj och två små barn så blir det inte bra. Inte för mig  i alla fall. Jag önskade i alla fall allt vad jag orkade att få en plats att arbeta på. Och gissa om jag blev superglad och förvånade när min fina, fina man har tänkt på detta och nu håller på att bereda plats i vår lilla trädgård för en liter mongolskt tält. Om allt går som det ska kommer det på plats i januari/februari,

Så här kan en sådan se ut:


Det blir en del jobb och pengar men vilken fin investering! Det ska bli så underbart att ha ett eget rum att vara i. Där kan jag sitta och kanalisera för nya, underbara människor med en liten vedspis som håller oss varma och en massa tända ljus.

Många tända ljus blir det nu när det börjar bli kyligt t o m hos oss. Själv laddar jag till min födelsedag på lördag. Då ska jag till frissan - det var på tiden! - och äta tårta med familjen. Sen hoppas jag på en liten fika med en riktigt bra tjejkompis och så är min dag fulländad.

Varma kramar till dig!

Karina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you prefer my blog in English please click here!