tisdag 9 juli 2013

Tid för att gå inåt, dela ritualer och knyta starka band till våra själssystrar (och bröder)

Den titeln summerar bäst min juni månad! Hela månaden var som en hel rad av djupa och kärleksfulla möten både med mig själv och med mina själssystrar. Månaden började med en helt fantastisk långhelg i mytomspunna Wales tillsammans med min fina vän Jackie Stewart som jag ofta skriver om både här och på Facebook. Hon hade kallat samman en grupp av nära vänner för en Fairy Gathering och vilken plats hon valt till oss. Efter en kort flygresa till Liverpool så blev jag upphämtad av härliga Heather Cardwell och Lori-Lyn Hurley och sen bar det av till Cae Mabon, en ekoby vid foten av ett berg, där vi alla skulle spendera helgen tillsammans. Att komma till Cae Mabon är som att stiga in i en magisk sagovärld. Allt är så levande!

Mossan växte grön på både träden och stenarna och de enda ljud som hördes var ån som ran genom byn och fåglarnas sång. Och våra skratt! 
Foton: Heather Cardwell

Vi delade sen några guidade meditationer och så gjorde vi ett blomsterelixir tillsammans. Men det bästa var att vi levde som om vi alltid känt varann och alla var så generösa och kärleksfulla. Alla lagade vi fantastiskt god mat gjord på lokala grönskar och vi turades om att trösta, leda, följa och kramas. Det blev både många gapskratt men även tårar. Jag är inte en känslosam person men flera gånger blev jag så rörd av vad någon sa eller gjorde att tårarna föll så naturligt.

Vilken gemenskap! Och vilken lycka att få stödja varandra och se varandra på djupet.

Efter den helgen var det dags för sommarsolståndet som jag ÄLSKAR. Jo visst firade jag midsommar alla år jag bodde i Sverige men numera är det firandet med vännerna här som gäller. Vi badade tillsammans i det iskalla vattnet vid foten av en fantastisk grotta, sen gjorde kvinnorna en blomsterkrans medan vi sjöng och männen gjorde i ordning brasan. Mina barn var med mig och det var så fint att se min son hjälpa männen och sen kom han över till oss och hjälpte till där. 

När det var dags att tända elden så skrev vi all ner vad vi ville släppa taget om och några ord om vad vi ville bjuda in i våra liv. Dessa papper fick sen brinna i elden medan vi satt runtomkring i andakt. Efter en stund kände en del av oss kallade att trumma, spela musik, sjunga och dansa så det gjorde vi i många timmar. Min dotter somnade i mitt knä medan jag trummade tills jag kände hur hela jag och hela ängen vi satt på var påfylld igen. Vilken lycka! Vilken kraft!

Som att inte detta räckte för att göra juni till en otrolig månad så höll jag även en kanaliseringskurs som utvecklades till att vi även kommunicerade med naturväsen och trummade. Vilka möten! Några nära vänner kom och några personer jag aldrig träffat förr. Platsen vi var på var magisk och sedan dess har vi fortsatt träffas för att vandra i naturen, plocka blommor och örter, trumma ännu mer(!!) och göra ritualer och ceremonier som vi känner oss inspirerade att göra. Allt sker med stor generositet, kärlek och enkelhet. Precis så som jag önskar!


Så just nu känner jag mig så oändligt tacksam. Tacksam för dessa fantastiska möten och tacksam för alla otroliga saker som händer i mitt liv. Australienresan som kändes som en omöjlighet för bara ett år sen har nu tagit form på oanade vägar. 

Jag har bokat resan för mig och min lilla familj och kurserna är nu (äntligen!) inbokade. En av dem blir hos en härlig dam utanför Brisbane. Hon har ett mysigt hus och en fantastisk, vildvuxen trädgård fylld av exotiska fåglar och växter. Den andra kursen blir i den byn inspirerande Leonie Dawson bor - Kuranda - utanför Cairns. Mitt ute i regnskogen har jag hittat Pachamama House, drömlokalen att ha en kanaliseringskurs i, och jag känner på mig att denna resa kommer att förändra mitt liv. 

Jag har genom olika healingtekniker (och visa vänner) fått känna på hur energin känns i Australien och det känns som att jag kommer att hitta hem. Det känns stort. Och jag visste inte ens att jag letade efter ett hem. Men så känns det djupt inne i min själ. 

I oktober bär det av och en månad ska vi vara borta. Allt är möjligt känns det som nu! Om detta kan hända så är allt möjligt.

Jag önskar dig en underbar sommar och undrar vad DU drömmer om?

Varma kramar, Karina            

1 kommentar:

  1. Coolt! Önskar dig en fin sommar. Jag drömmer om...fortsatt SOOOOL och värme (vi har några varma dagar nu i Sverige).

    SvaraRadera

If you prefer my blog in English please click here!